Nowy Abarth 695 Esseesse jest lżejszy od 595 Competizione i szybszy na ćwierć mili, a do tego limitowany do 1390 sztuk.
Abarth przedstawił nowe 695 Esseesse. Model jest dostępny wyłącznie w wersji hatchback oraz w dwóch kolorach karoserii: Scorpion Black i Campovolo Grey. Serię nowego samochodu limitowano do 1390 sztuk, przy czym na każdy z odcieni przypada po 695 aut, tak jak liczba w nazwie auta.
Nowy Abarth otrzymał 1,4-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest rozwijany przy 3000 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s, czyli zajmuje mu to tyle, ile odmianie 595 Competizione, ale ćwierć mili nowym modelem pokonuje się już w 15,1 s, czyli o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.
695 Esseesse jest o 10 kg lżejsze od 595 Competizione. To zasługa np. aluminiowej pokrywy silnika, ważącej aż o 1/4 mniej niż stalowa.
695 Esseesse ma ponadto wydech firmy Akrapovic z tytanowymi końcówkami, amortyzatory Koni FSD i zaciski hamulcowe Brembo, które z przodu mają po cztery tłoczki.
Samochód wyposażono także w tylny dachowy spoiler, który można regulować w zakresie od 0 do 60 stopni.
Przede wszystkim pokrywa silnika modelu 695 ma więcej przetłoczeń niż w pozostałych Abarthach 595. Obudowy bocznych lusterek są białe, co się ładnie zgrywa z białymi pasami biegnącymi po bokach karoserii między kołami. Samochód otrzymał 17-calowe obręcze kół, także w kolorze białym.
Przednie fotele to dzieło firmy Sabelt. Mają białe ramy, a na oparciu znalazł się napis „one of 695” (jeden z 695). Szwy czerwonych pasów bezpieczeństwa są w tym samym odcieniu co nadwozie.
W środkowej konsoli znalazł się 7-calowy wyświetlacz. Deskę rozdzielczą tapicerowano Alcantarą, a kierownicę ozdobiono elementami z włókien węglowych.
Nowe 695 Esseesse nawiązuje do przedstawionego w 1964 r. Abartha o tej samej nazwie. Samochód sprzed 57 lat wyposażono w silnik o pojemności 690 cm3, który rozwijał 38 KM. Prędkość maksymalna auta wynosiła 140 km/h, a jego produkcja sięgnęła tysiąca sztuk.