Najnowszy Abarth F595 ma silnik, z którego wywodzą się jednostki napędzające bolidy Formuły 4.
Wyścigową Formułę 4 powołano w 2014 r. pod nazwą „F.4 Championships Powered by Abarth Certified by FIA”. Dziś zawody z tej serii rozgrywane są w Niemczech i we Włoszech. W jednym wyścigu może wystartować maksimum 34 kierowców. Wszyscy używają takiego samego bolidu Tatuus wyposażonego w silnik Abartha. Wywodzi się on z jednostki, która trafiła do najnowszego modelu tej firmy, czyli F595.
F595 ma 165-konny turbodoładowany silnik 1.4, który przy 2250 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s, a prędkość maksymalna sięga 218 km/h. Dla porównania: bolidy Formuły 4 rozpędzają się do 240 km/h, a „setkę” osiągają w ciągu około pięciu sekund.
Nowy model ma sportowy tryb Scorpion, który zmienia charakterystykę jednostki napędowej i układu kierowniczego.
Abartha F595 wyposażono w układ wydechowy Record Monza Sovrapposto z czterema końcówkami. Jego brzmienie można zmieniać za pomocą przycisku w desce rozdzielczej. Tylne zawieszenie oparto na komponentach firmy Koni.
Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 284 mm, tylne 240 mm.
Z zewnątrz nowy model wyróżnia się 17-calowymi, matowymi, czarnymi obręczami kół oraz niebieskimi akcentami w odcieniu Rally Blue. Tak wykończono obudowy bocznych lusterek oraz elementy obu zderzaków. Reszta karoserii może być polakierowana w jednym z sześciu kolorów:
We wnętrzu znalazły się sportowe siedzenia (opcją są fotele firmy Sabelt), a na desce rozdzielczej – czarne matowe akcenty. Otoczony czarną błyszczącą ramką ekran w środkowej konsoli ma 7 cali przekątnej.