Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Abarth 500e przód

Pierwszy elektryczny model Abartha – 500e. Mocniejszy od Fiata 500e o 37 KM

Pierwszy elektryczny model Abartha – 500e. Mocniejszy od Fiata 500e o 37 KM

Abarth 500e jest de facto nową topową wersją elektrycznej "pięćsetki". Może jednak brzmieć jak samochód z silnikiem benzynowym.

Pierwszy w historii Abartha samochód elektryczny to zmodyfikowana wersja popularnego Fiata 500e. W porównaniu z nim wyróżnia się przede wszystkim zastosowanym silnikiem. W Fiacie 500 mocniejszy z oferowanych rozwija 118 KM i 220 Nm. Abarth ma zaś jednostkę generującą 155 KM i 235 Nm (możliwe, iż jest w zasadzie tą samą, którą np. Peugeot, także należący do Stellantisa, zastosował już w zmodernizowanym e-208). Akumulator trakcyjny o pojemności 42 kWh (37,3 kWh netto; prędkość ładowania do 85 kw) jest taki, jak w mocniejszym Fiacie 500e (zasięgu na razie nie podano, ale Fiat jest w stanie przejechać teoretycznie do 331 km). Abarth 500e rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7 sekund, czyli jest szybszy w "sprincie" o dwie sekundy od 118-konnego Fiata.

Abarth porównał też osiągi nowego modelu z benzynowym, 180-konnym modelem 695. O ile do 100 km/h ten drugi przyspiesza nieco szybciej (w 6,7 s ze skrzynią manualną i 6,9 s ze zautomatyzowaną MTA), o tyle w zakresach prędkości 20-40 km/h, 40-60 km/h i 60-100 km/h jest o około sekundy wolniejszy (w każdym przypadku). 695 przegrywa z 500e także na torze testowym Alfy Romeo w Balocco – o ponad sekundę.

Kierowca ma do wyboru trzy ryby jazdy: Turismo (136 KM/220 Nm), Scorpion Street (pełne moc i poziom hamowania regeneracyjnego) oraz Scorpion Track (maksymalne osiągi).

Za dopłatą będzie oferowany tzw. generator dźwięku, który ma wiernie odtwarzać brzmienie benzynowego silnika Abartha (także w ramach obligatoryjnego systemu AVAS, czyli wytwarzającego dźwięki ostrzegające pieszych).

Abarth 500e różni się od Fiata 500e także stylizacją. Przeprojektowano przód, zastosowano nakładki progowe, inne obudowy lusterek wstecznych, dyfuzor tylnego zderzaka oraz aluminiowe obręcze. Na początku będzie też oferowana specjalna limitowana do 1949 egzemplarzy (to rok założenia Abartha) edycja Scorpionissima. Wyróżniają ją m.in. lakiery (zielony i niebieski), 18-calowe obręcze, grafiki na bokach i bogate wyposażenie seryjne.

Abarth 500e będzie oferowany jako hatchback oraz kabriolet.

abarth_500e_przod_1
Topową wersją Abartha 500e jest limitowana Scorpionissima.
Abarth
abarth_500e_bok
Abarth 500e ma 155 KM.
Abarth
abarth_500e_tyl
Scorpionissimę wyróżniają m.in. przyciemnione szyby, zielony lub niebieski lakier czy dekoracyjne naklejki na bokach.
Abarth
abarth_500e_deska_rodzielcza
Wskaźniki mają 7 cali, a centralny ekran 10,25 cala. Wersja limitowana otrzymała m.in. deskę rozdzielczą obszytą Alcantarą. 
Abarth
abarth_500e_przod_siedzenia
Abarth ma inne siedzenia niż Fiat, sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami.
Abarth

 

abarth_500e_felga
Scorpionissima została wyposażona w 18-calowe felgi o specjalnym wzorze (opony: 205/40 R18).
Abarth

Czytaj także