Żadna inna marka nie uosabia włoskiego ducha tak jak Alfa Romeo. Nowa limitowana edycja Tributo Italiano idealnie podkreśla niepowtarzalny charakter jej modeli.
Alfa Romeo od zawsze doskonale ucieleśnia ducha Italii. Samochody tej marki powstają z połączenia gorącego charakteru mieszkańców Półwyspu Apenińskiego z ich zamiłowaniem do piękna i czerpania radości z życia. Tylko na słonecznym południu mogły zrodzić się tak efektowne modele, jak kompaktowy SUV Tonale czy plasujące się w klasie średniej sedan Giulia i SUV Stelvio.
Dziś, w hołdzie dla korzeni marki, Alfa Romeo przedstawia limitowaną edycję Tributo Italiano, pierwszą globalną serię specjalną. Jest dostępna dla wszystkich modeli w ofercie i łączy się z trzema lakierami: zielonym Verde Montreal, białym Alfa i czerwonym Rosso Alfa, reprezentującymi barwy flagi Włoch.
Innymi wyróżnikami tej wyjątkowej serii są: dwukolorowe nadwozie z lakierowanym na czarno dachem, zestaw elementów wykończeniowych (dół zderzaków, nadkola, progi) w kolorze karoserii oraz nowy emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek bocznych.
Cała trójka otrzymała też felgi o klasycznym dla Alfy Romeo finezyjnym wzorze – największe w gamie każdego modelu: 19-calowe w Giulii, 20-calowe w Tonale i 21-calowe w Stelvio. We wszystkich trzech Alfach obręcze mają ciemne wykończenie, a widoczne przez nie zaciski hamulców przyciągają wzrok czerwienią.
Tradycyjnie wnętrza modeli Alfy Romeo są równie stylowe co ich nadwozia. W nowej limitowanej edycji też zostały okraszone atrakcyjnymi detalami. Sportowe fotele wykończono czarną skórą z czerwonymi akcentami, a na ich zagłówkach pojawiły się emblematy Tributo Italiano i włoskiej flagi. Deska rozdzielcza, boczki drzwiowe, podłokietnik i fotele zyskały czerwone obszycia, a pedały mają aluminiowe nakładki.
Ten mierzący 453 cm efektowny kompaktowy SUV w wydaniu Tributo Italiano oferowany jest w dwóch odmianach napędowych: z benzynowym silnikiem mild hybrid (160+20 KM) oraz jako 280-konna hybryda typu plug-in.
4,7-metrowy SUV klasy średniej w edycji Tributo Italiano daje taki sam wybór jednostek napędowych co Giulia. Może zatem mieć silnik benzynowy (280 KM) lub Diesla (160/210 KM), auta ze słabszą z jednostek wysokoprężnych mają napęd na tylne koła, pozostałe dwa warianty – 4x4.
Atrakcyjny sedan klasy średniej (464 cm długości). Można go kupić w limitowanej wersji Tributo Italiano z jednostką benzynową (2.0 turbo, 280 KM, 4x4) lub jedną z dwóch wysokoprężnych: 160-konnej (z tylnym napędem) oraz 210-konnej (z napędem na obie osie).