Pierwszy model koreańskiej marki premium Genesis stworzony od początku jako auto elektryczne nazywa się GV60 i jest spokrewniony z Kią EV6 i Hyundaiem Ioniqiem 5.
Koreańczycy nie zasypiają gruszek w popiele. Postanowili rozwinąć markę premium i robią to błyskawicznie i z żelazną konsekwencją. Jej oferta staje się coraz szersza – pod koniec 2020 r. zaprezentowano SUV-a klasy średniej GV70 (który szczególnie w Europie powinien dobrze się sprzedawać), a także kombi segmentu średniego G70 Shooting Brake – rywala dla BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedesa klasy C.
Teraz Genesis pokazał samochód, którym zamierza rywalizować z elektrycznymi samochodami najważniejszych marek premium. To crossover GV60.
W koncernach po to opracowuje się jakieś rozwiązania, by potem korzystały z nich jak najszerzej wszystkie marki do danego koncernu należące. Nie inaczej jest w przypadku Genesisa, który jest marką premium Hyundaia. Dla nowej serii elektrycznych pojazdów opracowano modularny zestaw rozwiązań z płytą podłogową Electric-Global Modular Platform i układem napędowym.
I to właśnie na E-GMP został zbudowany nowy Genesis GV60. Te same techniczne podstawy znajdziemy także w dwóch innych crossoverach klasy średniej z koreańskiego koncernu – niedawno wprowadzonych Kii EV6 i Hyundaiu Ioniqu 5. Wyglądem Genesisowi jednak bliżej do Kii niż do radykalnie stylizowanego Hyundaia. Pokrewieństwo z EV6 widać m.in. w ukształtowaniu przednich słupków.
Genesis, co obecnie jest częstą praktyką, pokazał zdjęcia auta, ale nie raczył w zasadzie zająknąć się słowem na temat detali technicznych auta. Skoro jednak GV60 powstało na platformie E-GMP, to można z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać, że układ napędowy będzie identyczny jak w pozostałych wspomnianych modelach. A to oznacza, iż do wyboru będzie kilka wariantów baterii i silników.
Mimo że Kia i Hyundai korzystają z tych samych komponentów, występują minimalne różnice w mocach silników (np. EV6 ma w najmocniejszej standardowej odmianie 325 KM, a Ioniq 5 – 306 KM).
Poniżej prezentujemy wersje napędowe z Kii EV6 – podobnie może wyglądać gama Genesisa GV60
Kia ma jeszcze jedną odmianę – sportową GT, nieobecną w Hyundaiu. Trudno na razie powiedzieć, czy pojawi się ona w Genesisie. Poniżej jej dane.
Pod względem osiągów Genesis będzie prezentował podobny poziom do „technologicznych bliźniaków”. A to oznacza w bazowej odmianie sprint do „setki” w około 8,5 s i maksymalny zasięg ok. 390 km. W wariantach rozwijających ponad 300 KM przyspieszenie powinno wynosić nieco ponad 5 sekund, a zasięg – ok. 500 km.
Nie podano także rozmiarów GV60, ale zważywszy na pokrewieństwo z Kią i Hyundaiem, rozstaw osi powinien mieć około 3 m, a długość auta zawierać się w przedziale 460-470 cm.