Najnowszy elektryczny crossover klasy średniej Hyundaia został wyceniony. Trzeba za niego zapłacić od 189 900 zł do 260 900 zł.
Hyundai Ioniq 5 to pierwszy z serii modeli koreańskiej marki opracowany od podstaw na nowej płycie podłogowej (E-GMP) przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Ioniq 5 ma długość 463,5 cm, szerokość 189 cm, wysokość 160,5 cm i ogromny, 3-metrowy rozstaw osi. Bagażnik pomieści od 527 do 1587 litrów (a schowek pod przednią pokrywą 57 l w wersjach z napędem tylnym i 24 l z układem 4x4).
Do wyboru są następujące wersje napędowe:
A oto cennik wszystkich wersji napędowych i wyposażenia Ioniqa 5.
Każdy Ioniq 5 ma w seryjnym wyposażeniu m.in. asystentów jazdy autostradowej, utrzymywania pasa ruchu i unikania kolizji czołowych, systemy monitorowania uwagi kierowcy i ostrzegania o ograniczeniach prędkości oraz adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go. W standardzie znajdują się też m.in. system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacja fabryczna z usługami live, Bluetooth z obsługą komend głosowych, cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania czy porty USB z przodu i tyłu.
Wersja Executive oferuje ponadto m.in. asystentów monitorowania martwego pola, bezpiecznego wysiadania i unikania kolizji przy cofaniu, skórzano-materiałową tapicerkę, podgrzewane tylne fotele, automatycznie wysuwane klamki czy przesuwaną konsolę środkową. Wśród opcji przewidziano m.in. pompę ciepła, gniazdko do ładowania urządzeń zewnętrznych (V2L), system kamer 360°, zestaw hi-fi Bose czy elektrycznie sterowane, wentylowane fotele przednie ze skórzaną tapicerką.
Najdroższa odmiana Platinum ma ponadto seryjnie przednie fotele Premium Relax z funkcją pamięci ustawienia, elektrycznie sterowane tylne fotele oraz wyświetlacz head-up. Elementy wyposażenia oferowane jako pakiety w wersji Executive w tej wersji należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie oferowany jest m.in. dach Solar z panelami fotowoltaicznymi.
Dla porównania podajemy ceny wybranych hybrydowych i elektrycznych aut Hyundaia:
Kona
Ioniq
Santa Fe
Bezpośrednim konkurentem Ioniqa 5 jest Skoda Enyaq iV. Obecnie oferowana jest w dwóch wariantach (dane poniżej), a potem pojawią się także odmiany 4x4: 265-konna oraz topowa RS iV o mocy 306 KM.
Rywalem Ioniqa 5 będzie m.in. Skoda Enyaq iV