Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 – ceny, wyposażenie, dane techniczne

Hyundai Ioniq 5 – ceny, wyposażenie, dane techniczne

Najnowszy elektryczny crossover klasy średniej Hyundaia został wyceniony. Trzeba za niego zapłacić od 189 900 zł do 260 900 zł.

Hyundai Ioniq 5 to pierwszy z serii modeli koreańskiej marki opracowany od podstaw na nowej płycie podłogowej (E-GMP) przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Ioniq 5 ma długość 463,5 cm, szerokość 189 cm, wysokość 160,5 cm i ogromny, 3-metrowy rozstaw osi. Bagażnik pomieści od 527 do 1587 litrów (a schowek pod przednią pokrywą 57 l w wersjach z napędem tylnym i 24 l z układem 4x4).

Do wyboru są następujące wersje napędowe:

  • akumulator 58 kWh: napęd tylny; jeden silnik 170 KM, 350 Nm; 0-100 km/h w 8,5 s, prędkość maksymalna 185 km/h; zasięg wg WLTP: 384 km (587 km w mieście)
  • akumulator 58 kWh: napęd 4x4; dwa silniki 235 KM, 350 Nm (łącznie); 0-100 km/h w 6,1 s, prędkość maksymalna 185 km/h; zasięg wg WLTP: 360 km (539 km w mieście)
  • akumulator 73 kWh: napęd tylny; jeden silnik 218 KM, 605 Nm 0-100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna 185 km/h; zasięg wg WLTP: 481 km (686 km w mieście)
  • akumulator 73 kWh: napęd 4x4; dwa silniki 305 KM, 605 Nm (łącznie); 0-100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 185 km/h; zasięg wg WLTP: 460 km (640 km w mieście)

A oto cennik wszystkich wersji napędowych i wyposażenia Ioniqa 5.

  • Smart 58kWh 2WD 170 KM: 189 900 zł
  • Smart 73kWh 2WD 218 KM: 203 900 zł
  • Executive 58kWh 2WD 170 KM: 209 900 zł
  • Executive 73kWh 2WD 218 KM: 223 900 zł
  • Executive 58kWh 4WD 235 KM: 225 900 zł
  • Executive 73kWh 4WD 305 KM: 239 900 zł
  • Platinum 58kWh 2WD 170 KM: 230 900 zł
  • Platinum 73kWh 2WD 218 KM: 244 900 zł
  • Platinum 58kWh 4WD 235 KM: 246 900 zł
  • Platinum 73kWh 4WD 305 KM: 260 900 zł

Każdy Ioniq 5 ma w seryjnym wyposażeniu m.in. asystentów jazdy autostradowej, utrzymywania pasa ruchu i unikania kolizji czołowych, systemy monitorowania uwagi kierowcy i ostrzegania o ograniczeniach prędkości oraz adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go. W standardzie znajdują się też m.in. system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacja fabryczna z usługami live, Bluetooth z obsługą komend głosowych, cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania czy porty USB z przodu i tyłu.

Wersja Executive oferuje ponadto m.in. asystentów monitorowania martwego pola, bezpiecznego wysiadania i unikania kolizji przy cofaniu, skórzano-materiałową tapicerkę, podgrzewane tylne fotele, automatycznie wysuwane klamki czy przesuwaną konsolę środkową. Wśród opcji przewidziano m.in. pompę ciepła, gniazdko do ładowania urządzeń zewnętrznych (V2L), system kamer 360°, zestaw hi-fi Bose czy elektrycznie sterowane, wentylowane fotele przednie ze skórzaną tapicerką.

Najdroższa odmiana Platinum ma ponadto seryjnie przednie fotele Premium Relax z funkcją pamięci ustawienia, elektrycznie sterowane tylne fotele oraz wyświetlacz head-up. Elementy wyposażenia oferowane jako pakiety w wersji Executive w tej wersji należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie oferowany jest m.in. dach Solar z panelami fotowoltaicznymi.

Dla porównania podajemy ceny wybranych hybrydowych i elektrycznych aut Hyundaia:

Kona

  • Kona Electric: 136 KM, 39,2 kWh, napęd przedni; cena od: 134 640 zł
  • Kona Electric: 204 KM, 64 kWh, napęd przedni; cena od: 155 040 zł

Ioniq

  • Ioniq Electric: 136 KM, 38,3 kWh, napęd przedni: cena od: 185 200 zł

Santa Fe

  • Santa Fe hybrydowe: 1.6 turbo+elektr. 230 KM, napęd przedni: cena od 160 900 zł
  • Santa Fe hybrydowe: 1.6 turbo+elektr. 230 KM, napęd 4x4: cena od 170 900 zł
  • Santa Fe hybrydowe plug-in: 1.6 turbo+elektr. 265 KM, napęd 4x4: cena od 228 900 zł

Bezpośrednim konkurentem Ioniqa 5 jest Skoda Enyaq iV. Obecnie oferowana jest w dwóch wariantach (dane poniżej), a potem pojawią się także odmiany 4x4: 265-konna oraz topowa RS iV o mocy 306 KM.

  • akumulator 58 kWh: napęd tylny; jeden silnik 180 KM, 310 Nm; 0-100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalna 160 km/h; zasięg wg WLTP: 412 km; cena od: 182 300 zł
  • akumulator 77 kWh: napęd tylny; jeden silnik 204 KM, 310 Nm; 0-100 km/h w 8,5 s, prędkość maksymalna 160 km/h; zasięg wg WLTP: 536 km; cena od: 211 700 zł

hyundai-ioniq-5-launch-kvs-04
W standardzie Ioniq 5 ma diodowe reflektory.
Hyundai
hyundai-ioniq-5-launch-kvs-01
Gwarancja na Ioniqa 5 to 5 lat bez limitu kilometrów. Akumulator litowo-polimerowy objęty jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 kilometrów.
Hyundai
hyundai-ioniq-5-launch-10
Każdą wersję wyposażono m.in. w nawigację i cyfrowe wskaźniki.
Hyundai

Rywalem Ioniqa 5 będzie m.in. Skoda Enyaq iV

ENYAQ_iV_Velvet_Red_static08
Skoda Enyaq iV ma 465 cm długości i rozstaw osi 277 cm.
Skoda
ENYAQ_iV_Velvet_Red_static06
Także Enyaq iV to crossover zbudowany na modularnej płycie dla samochodów elektrycznych.
Skoda
ENYAQ_iV_DPL_29
Centralny dotykowy ekran ma przekątną 13 cali.
Skoda

Czytaj także