Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Enyaq Coupe RS iV tył

Pierwszy SUV coupe w gamie Skody w Europie – Enyaq Coupe iV oraz Enyaq Coupe RS iV

Pierwszy SUV coupe w gamie Skody w Europie – Enyaq Coupe iV oraz Enyaq Coupe RS iV

Skoda rozszerza gamę elektrycznych aut o model Enyaq Coupe oraz jego wersję RS. To pierwszy RS z napędem elektrycznym.

SUV-ów nigdy za wiele, czy to tych z silnikami spalinowymi czy elektrycznymi. Skoda idąc w ślady Volkswagena i Audi, które w SUV-ach opartych na platformie MEB oferują po dwie wersje nadwoziowe (VW ID.4 i ID.5 oraz Audi Q4 i Q4 Sportback), także pokazała swój model w wariancie stylizowanym na coupe.

Enyaq Coupe iV ma zasadniczo niezmienione rozmiary w stosunku do Enyaqa. I dotyczy to także wysokości karoserii. Największa różnica między oboma wariantami to wyraźnie opadająca linia dachu w coupe i inaczej zaprojektowana cała tylna partia nadwozia. Nowy wariant ma ponadto nieco mniejszy bagażnik od pierwowzoru, ale jest to różnica wynosząca zaledwie 15 litrów (570 do 585 l) – mierzący 465,3 cm SUV nadal swobodnie będzie pełnił role wygodnego samochodu rodzinnego.

Enyaq Coupe wyróżnia się także seryjnie montowanym szklanym panoramicznym dachem. Bez dopłaty otrzymuje się również sportowe zawieszenie, a felgi mają – w zależności od wersji – 19 lub 20 cali (21-calowe są oferowane opcjonalnie). Odmiany Sportline i RS otrzymują w standardzie także diodowe matrycowe reflektory.

Gama Enyaqa Coupe iV składa się z trzech wersji.

  • iV 60 – jeden silnik 180 KM, 310 Nm, napęd tylny, bateria 58 kWh (netto), 0-100 km/h 8,8 s, prędkość maksymalna 160 km/h
  • iV 80 – jeden silnik 204 KM, 310 Nm, napęd tylny, bateria 77 kWh (netto),  0-100 km/h 8,7 s, prędkość maksymalna 160 km/h
  • iV 80x – dwa silniki 265 KM, 425 Nm, napęd na cztery koła, bateria 77 kWh (netto),  0-100 km/h 7,0 s, prędkość maksymalna 160 km/h

Szczególne miejsce w gamie zajmuje model RS – jeszcze nigdy samochód z tym oznaczeniem w Skodzie nie był napędzany silnikami elektrycznymi. I nie był tak mocny. Oto podstawowe dane Enyaqa Coupe iV RS.

  • RS iV – dwa silniki 299 KM, 460 Nm, napęd na cztery koła, bateria 77 kWh (netto),  0-100 km/h 6,5 s, prędkość maksymalna 180 km/h

Największy zasięg uzyskuje tylnonapędowy model iV 80 – na jednym ładowaniu może przejechać 545 km. Szybka ładowarka jest w stanie uzupełnić energię w akumulatorze 77 kWh od 10 do 80% w pół godziny.

Skoda Enyaq Coupe iV trafi do Polski jeszcze w pierwszym półroczu 2022 r.

Skoda Enyaq Coupe RS iV przód
Ten lakier (Mamba Green) zarezerwowano dla wersji RS.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV tył
Od słupka B stylizacja wersji Coupe jest różna od tej w standardowym Enyaqu. 
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV bok
Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynosi 0,234.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV przód
Podświetlany grill to w RS-ie standard.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV tył
Ciekawe, czy wycieraczka będzie opcją.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV deska rozdzielcza
Cyfrowe wskaźniki mają przekątną 5,3 cala, natomiast centralny ekran – aż 13 cali. System multimedialny zapewnia stały dostęp do internetu i pobiera zdalne aktualizacje.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV siedzenia
RS ma siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami. Miedzy fotelami znajduje się centralny airbag.
Skoda
Skoda Enyaq Coupe RS iV kanapa
Z tyłu jest bardzo przestronnie. W wersjach wyposażenia Lodge oraz ecoSuite niektóre materiały wykończeniowe powstały z wykorzystaniem surowców pochodzących z recyklingu. 
Skoda
Skoda Enyaq Coupe iV bagażnik
Po umieszczeniu podłogi w górnym położeniu znika próg pomiędzy bagażnikiem a kabiną. 
Skoda
Skoda Enyaq Coupe iV
Poza odmianą RS w ofercie znajdą się także inne wersje Enyaqa Coupe.
Skoda

Czytaj także