Po Ioniqu 5 do gamy Hyundaia dołącza kolejny nietuzinkowo stylizowany model. Tym razem to elektryczny sedan klasy średniej Ioniq 6.
Hyundai sukcesywnie rozwija gamę zelektryfikowanych samochodów – hybryd, hybryd plug-in oraz elektrycznych. Tych ostatnich ma już w gamie trzy – Konę, Ioniqa 5 oraz Nexo (zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi). Wkrótce dołączy do nich kolejny, właśnie zaprezentowany model – Ioniq 6.
Jest to sedan klasy średniej, skonstruowany na bazie płyty podłogowej Electric-Global Modular Platform (jest także bazą w Ioniqu 5). Jego podstawowe wymiary są następujące: długość 485,5 cm, szerokość 188 cm, wysokość 149,5 cm. Rozstaw osi osiąga aż 295 cm, co obiecuje wyjątkowo przestronną kabinę.
Jeśli chodzi o zespoły napędowe Hyundai na razie nie podał pełnej specyfikacji wszystkich wersji, które będą dostępne. W ofercie znajdą się na pewno warianty z akumulatorami trakcyjnymi o pojemnościach 58 kWh i 77 kWh. Ioniq 6 z tym pierwszym będzie miał napęd tylny i jeden silnik o mocy zapewne takiej jak w Ioniqu 5, czyli 170 KM (podano za to przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 8,8 s). Odmiana z pojemniejszą baterią może mieć napęd tylny (silnik o przewidywanej mocy 229 KM; 0-100 km/h w 7,4 s) lub 4x4 (dwie jednostki rozwijające łącznie 325 KM; 0-100 km/h w 5,1 s, prędkość maksymalna 185 km/h).
Największy zasięg, jaki będzie w stanie osiągnąć Ioniq 6, to 610 km. Akumulatory obsługują 400- i 800-woltową infrastrukturę ładowania, a przy podłączeniu do ładowarki o mocy 350 kW uzupełnienie energii w baterii od 10 do 80% zajmuje 18 minut. Można także korzystać z funkcji V2L i ładować za pośrednictwem akumulatora auta różne urządzenia zewnętrzne.
Do dyspozycji kierowcy przewidziano system EV Performance Tune-up, który umożliwia zmianę charakterystyki pracy układu kierowniczego i napędowego (dostępna moc, reakcja na pedał przyspieszenia).
Ioniq 6 będzie bogato wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym m.in. układ wspomagający jazdę po autostradzie z aktywnym tempomatem i utrzymywaniem auta na środku pasa ruchu czy rozbudowany system zapobiegania kolizjom (m.in. na skrzyżowaniach i podczas zmiany pasa) z automatyczną korektą kierunku jazdy. Zarówno systemy bezpieczeństwa, jak i oprogramowanie sterujące pracą napędu oraz multimedia będą mogły być aktualizowane zdalnie.
Produkcja Ioniqa 6 rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku, ale na datę rynkowej premiery trzeba jeszcze poczekać.