Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Genesis G70 Shooting Brake

Debiut błyskawiczny – Genesis G70 Shooting Brake

Genesis

Debiut błyskawiczny – Genesis G70 Shooting Brake

Ledwie Genesis ogłosił wejście na trzy europejskie rynki, a już pokazał samochód stworzony specjalnie dla klientów ze Starego Kontynentu – G70 Shooting Brake.

Czwartego maja Genesis (koreańska marka premium koncernu Hyundai) zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży wybranych modeli w Europie. Przy okazji w komunikacie stwierdzono: „by podkreślić zaangażowanie w regionie, w przeciągu roku wprowadzimy samochód przeznaczony specjalnie dla Europy”. Właśnie go zaprezentowano. To kombi klasy średniej, nazywane Shooting Brake.

Sedan klasy średniej G70 debiutował w 2017 roku, a w 2020 r. przeprowadzono jego szeroko zakrojony face lifting (ta wersja nadwoziowa także trafi do sprzedaży). Objął on m.in. zastosowanie grilla oraz podwójnych wąskich reflektorów i tylnych świateł charakterystycznych dla innych nowych modeli marki (w tym SUV-a tego samego segmentu, czyli GV70), a także udoskonalenie systemów multimedialnych.

Oczywiście G70 Shooting Brke bazuje już na wersji po liftingu. Podstawowe wymiary nowego samochodu są następujące: długość 468,5 cm, szerokość 185 cm, wysokość 140 cm, rozstaw osi 283,5 cm. Trafia on zatem idealnie w klasę średnią premium (BMW serii 3 Touring mierzy 471 cm).

Niestety nie ujawniono zasadniczej dla kombi informacji o pojemności bagażnika. Wspomniano o tym, że jest on o 40% większy niż w sedanie, ale to niewiele wnosi do sprawy, bo wielkości „kufra” odmiany 4-drzwiowej także nie podano. W różnych źródłach można się spotkać z wartościami pomiędzy 300 a 330 litrów dla sedana, zatem kombi powinno dysponować niezbyt imponującą pojemnością około 420-460 l (dla porównania: Audi A4 pomieści 495 l, a BMW serii 3 Touring – 500 l). Oparcia kanapy są składane w proporcji 40:20:40.

Na razie nawet nie zająknięto się na temat silników, jakie trafią do G70 w Europie. Na przykład w Korei Południowej w G70 oferowane są benzynowe jednostki 2.0 R4 turbo (252 KM), 3.3 V6 turbo (370 KM) oraz turbodiesel 2.2 R4 (202 KM). Każdy z wariantów jest dostępny zarówno w wersji z napędem tylnym, jak i na cztery koła, ale wszystkie mają seryjnie 8-biegową przekładnię automatyczną (skrzyni manualnej nie przewidziano). Wydaje się, że każda z wymienionych jednostek może trafić do europejskich odmian G70 i G70 Shooting Brake.

ampnet_photo_20210512_197578
Stylizacja przodów wszystkich modeli Genesisa jest podobna. 
Genesis
ampnet_photo_20210512_197572
Felgi mają rozmiar 17, 18 lub 19 cali. Mocno opadająca linia dachu nie wróży dobrze, jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami z tyłu. 
Genesis
ampnet_photo_20210512_19757cut
G70 Shooting Brake ma bardziej interesującą stylizację niż sedan i na pewno trudno go będzie pomylić z konkurentami w tym segmencie. Głównymi rywalami G70 są Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C.
Genesis
ampnet_photo_20210512_197576
Po liftingu G70 pojawiły się m.in. cyfrowe wskaźniki i ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala.
Genesis

Czytaj także