Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Genesis

Koreańska marka Genesis wchodzi do Europy

Genesis

Koreańska marka Genesis wchodzi do Europy

Samochody Genesis, luksusowej marki koncernu Hyundai, będą sprzedawane w Europie od lata bieżącego roku. Na razie tylko na trzech wybranych rynkach.

Genesis jest tym dla koreańskiego giganta Hyundaia, czym Lexus dla Toyoty, Infiniti dla Nissana czy Acura dla Hondy. Powołana do życia w 2015 roku marka premium dynamicznie się ostatnio rozwija, a jej gama jest wzbogacana o kolejne modele – dwa SUV-y GV80 i GV70, a także elektryczną wersję limuzyny klasy wyższej G80.

Genesis zadebiutuje w Europie latem 2021 r. najpierw na trzech rynkach: niemieckim, brytyjskim i szwajcarskim (zapowiadana jest dalsza ekspansja, jednak szczegółów jeszcze nie ujawniono). Samochody będą sprzedawane zarówno online (poprzez specjalną platformę i konfigurator), jak i w trzech centrach zlokalizowanych w Londynie, Monachium i Zurychu.

Na początku w ofercie znajdą się modele klasy wyższej – sedan G80 oraz SUV GV80. Niedługo po nich zadebiutują auta klasy średniej – czterodrzwiowe G70 oraz SUV GV70 (ten ostatni powinien być bestsellerem marki na Starym Kontynencie). W ciągu pierwszego roku ma się pojawić model specjalnie opracowany na rynki Europy (wersja kombi G70, którą udało się sfotografować podczas testów przedprodukcyjnych), a także trzy samochody elektryczne. Pierwszym z nich będzie – już zaprezentowane G80 (silniki o łącznej mocy 370 KM, napęd 4x4, zasięg ponad 400 km). Jeden z dwóch następnych ma być zbudowany na platformie przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych (oparto na niej już pierwsze modele Hyundaia – Ioniq 5 oraz Kii – EV6).

Po roku gama będzie zatem liczyła już osiem samochodów. Genesis zapowiada, że auta, które trafią do Europy, zostały zmodyfikowane w stosunku do tych, które są oferowane w innych miejscach na świecie. Poddawano je testom i „szlifowaniu” m.in. na Nurburgringu.

Genesisa ma wyróżniać standard i jakość obsługi klienta. Każdy kupujący będzie miał kontakt z osobistym asystentem, który pomoże w rozwiązaniu wszelkich spraw i problemów. Samochody mają być, np. w celu przeprowadzenia napraw czy serwisu, odbierane i dostarczane do klienta, tak by nie musiał się on stawiać u dealera.

Przewidziano pięcioletni plan opieki obejmujący gwarancję, serwisowanie, assistance, samochód zastępczy, a także zdalne aktualizacje oprogramowania. Bez względu na to, czy zakup auta zostanie dokonany online czy w salonie, ceny będą takie same. Co więcej – Genesis nie będzie stosował promocji i rabatów, tak by każdy klient płacił dokładnie tyle samo za taki sam pojazd.

584125
Genesis GV80 to pierwszy SUV tej marki. Ma 495 cm długości. 
Genesis
584126
Na razie nie podano, jakie wersje silnikowe pojawią się w Europie. W USA stosowane są jednostki 2.5 R4 turbo (300 KM) i 3.5 V6 turbo (375 KM).
Genesis
5551saqdfw71
Centralny ekran ma przekątną 14,5 cala.
Genesis
584134
Mierzące 5 metrów G80 będzie rywalizować z Mercedesem klasy E, Audi A6 i BMW serii 5.
Genesis
584133
G80 ma w USA silniki takie jak GV80 i napęd tylny lub 4x4.
Genesis
557994
Mimo że G80 i GV80 to techniczne bliźniaki, ich wnętrza wyraźnie się różnią.
Genesis
568224
Nowa generacja G70 stylizacją nie odbiega od innych Genesisów. Kluczowi rywale: Mercedes klasy C, Audi A4 i BMW serii 3.
Genesis
Genesis G70 Shooting Brake 11
Modelem, który ma być przeznaczony specjalnie na rynki Europy, będzie usportowiona wersja kombi (tzw. shooting brake) G70. Na zdjęciu przedprodukcyjny egzemplarz sfotografowany w okolicy toru Nurburgring.
Carpix
Large-2156-Thefirst-everGenesisGV70makesitsglobaldigitaldebut.
GV70 mierzy 471,5 cm długości. Jego rywalami będą np. Audi Q5 i BMW X3.
Genesis

Czytaj także