Genesis przedstawił swojego pierwszego SUV-a klasy średniej. Od tego modelu może się zacząć ekspansja tej firmy w Europie.
Genesis jest marką premium należącą do koncernu Hyundai. Powstała w 2015 r. i na razie oferuje cztery modele: G70 (sedan klasy średniej), G80 (sedan klasy wyższej), G90 (luksusowa limuzyna) i GV80 (SUV klasy wyższej). To właśnie przedstawiony w styczniu 2020 r. GV80 jest pierwszym seryjnym SUV-em Genesisa. 11 miesięcy później firma pokazała drugiego SUV-a, czyli mniejszego o segment GV70.
Konkurentami GV70 będą m.in. Audi Q5 i Mercedes GLC, ale także Q5 Sportback i GLC Coupe, ponieważ koreański samochód z profilu przypomina nieco coupe. Design auta robi duże wrażenie i należy do zdecydowanie najlepszych w swoim segmencie.
GV70 mierzy 471,5 cm długości, tym samym jest o 23,5 cm krótszy od GV80. Szerokość nowego SUV-a wynosi 191 cm, wysokość 163 cm, a rozstaw osi ma 287,5 cm. Samochód będzie oferowany także w wersji Sport, która wyróżnia się m.in. innymi kształtem przedniego zderzaka oraz wzorem 19- lub 21-calowych obręczy kół.
Do gamy GV70 trafią dwa rodzaje napędu: tylny i na wszystkie koła. Każdą wersję silnikową można wyposażyć w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Samochód będzie dostępny również z systemami Launch Control (umożliwia wyjątkowo szybkie ruszanie), Multi Terrain Control (ułatwia jazdę na bardziej wymagającym podłożu, jak np. piasek, śnieg lub błoto; oferowany tylko w wersjach z 4x4) i Preview Electronic Control Suspension (bazując na danych z kamery i nawigacji satelitarnej odpowiednio przygotowuje aktywne zawieszenie do tłumienia zbliżających się nierówności).
GV70 będzie początkowo dostępny z trzema silnikami o mocy od 210 do 380 KM. Topowa jednostka, czyli turbodoładowane 3.5, potrafi rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 5,1 s.
Genesis sprzedaje auta m.in. w Arabii Saudyjskiej, Australii, Kanadzie, Korei Południowej, Rosji i Stanach Zjednoczonych. Od dawna mówi się o jego wejściu na europejskie rynki. Genesis wstrzymywał się z tym m.in. do czasu pojawienia się SUV-a klasy średniej, czyli właśnie GV70. Niedawno firma oficjalnie zapowiedziała debiut w Europie, ale nie podano jeszcze konkretnego terminu. Uważamy, że może to nastąpić w 2021 r.