Przy okazji liftingu do gamy Arteona dołącza nowa wersja nadwoziowa – Shooting Brake.
Arteon zadebiutował ponad 3 lata temu, zastępując model CC. Podobnie jak poprzednik powstał na bazie Passata i miał nadwozie stylizowane na coupe. Teraz, przy okazji liftingu, do liftbacka (nazwanego Fastback) dołącza druga wersja nadwoziowa – kombi Shooting Brake. Oba warianty mają pojemne bagażniki (odpowiednio 563 oraz 565 l). Poza poszerzeniem oferty Volkswagen przeprowadził subtelne zmiany w stylizacji modelu (m.in. zderzaki i wypełnienie tylnych lamp), a także istotnie zmodernizował kokpit. Ten ostatni zachował swoją bazową architekturę, ale został zauważalnie odświeżony i szlachetniej wykończony. Nowości nie brakuje na liście wyposażenia, na której pojawią się m.in. nastrojowe oświetlenie w 30 odcieniach do wyboru, a także znany już z odnowionego Passata system Travel Assist z adaptacyjnym tempomatem (uwzględnia m.in. ograniczenia prędkości i przebieg drogi) oraz kierownicą z czujnikami pojemnościowymi. Interfejsy dla smartfonów Apple CarPlay i Android Auto mają działać bezprzewodowo, a kamera cofania obejmie widok narożny (kąt widzenia 170 stopni). Ponadto nabywcy mogą wybrać 700-watowe nagłośnienie firmy harman/kardon. Zmiany objęły również gamę wersji napędowych, do której dołączą hybrydowy wariat plug-in o nazwie eHybrid (z jednostką 1.4 TSI, o łącznej mocy 218 KM) oraz topowa, sportowa wersja R z silnikiem 2.0 TSI (320 KM) i napędem 4x4 z możliwością wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi. Poza tym do wyboru będą benzynowe silniki o mocy 150, 190 i 280 KM oraz diesle 150 i 200 KM.
Kokpit zachował swoją architekturę, ale zyskał nowe wzornictwo. Bezprzewodowa integracja Apple CarPlay i Android Auto.