Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Hybrydowa nowość: VW Arteon eHybrid

Hybrydowa nowość: VW Arteon eHybrid

W grudniu 2020 r. gama Arteona poszerzy się w Polsce o wersję z napędem hybrydowym plug-in.

W ofercie liftback i kombi;
218 KM i 7,8 s od 0 do 100 km/h.

Gama Volkswagena Arteona poszerzy się o nową wersję. To eHybrid, czyli odmiana z napędem hybrydowym plug-in. 1,4-litrowy turbodoładowany silnik spalinowy i jednostka elektryczna wspólnie rozwijają 218 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Auto trafi na polski rynek w grudniu 2020 r. i będzie dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i Shooting Brake (sportowe kombi).

Samochód potrafi poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg wynosi wtedy 59 km (w przypadku Arteona z nadwoziem liftback) i 57 km (Shooting Brake). Maksymalny zasięg całego spalinowo-elektrycznego układu przekracza 900 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zarówno w liftbacku, jak i w sportowym kombi wynosi 7,8 s. Prędkość maksymalna: 222 km/h.

Nowa odmiana Arteona będzie oferowana w dwóch wersjach wzorniczych: Elegance i R-Line. Z zewnątrz obie różnią się od siebie przede wszystkim designem 18-calowych obręczy kół i kształtem bocznych wlotów powietrza w przednich zderzakach. Wewnątrz deska rozdzielcza odmiany Elegance ma np. akcenty z drewna, a R-Line z metalu.

DB2020AU00914_large
Arteon eHybrid z nadwoziem liftback i w wersji Elegance.
DB2020AU00911_large
Wersja eHybrid rozwija 218 KM i 400 Nm.
DB2020AU00916_large
Zasięg samochodu przekracza 900 km, na samym silniku elektrycznym wynosi on do 59 km.
DB2020AU00960_large
Odmiana R-Line ma w desce rozdzielczej metalowe wstawki.
DB2020AU00913_large
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,8 s.
DB2020AU00952_large
Arteon eHybrid jako Shooting Brake w wersji R-Line.

Czytaj także