Po czterech latach od debiutu Mercedes przeprowadził face lifting lubianej serii modelowej CLA. Na jakie zmiany zdecydował się producent i gdzie jest ich najwięcej?
Wydawać by się mogło, że bardzo duża popularność klasy A (w 2022 r. to najchętniej kupowany model Mercedesa w Europie) postawi CLA w cieniu. Okazuje się, że jednak i te odmiany kompaktowego Mercedesa są bardzo chętnie wybierane. W ubiegłym roku tylko wspomniana klasa A i klasa C oraz SUV-y GLC i GLA sprzedawały się lepiej na Starym Kontynencie (z tym ostatnim CLA idzie w zasadzie „łeb w łeb“).
CLA – zarówno w odmianie sedan nazywanej czterodrzwiowym coupe, jak i kombi znanej jako Shooting Brake – mimo czterech lat „na karku” wyglądają nadal świeżo i atrakcyjnie. Zatem zmiany wizualne zastosowane podczas właśnie przeprowadzonego face liftingu są niewielkie. Przeprojektowano przedni zderzak, grill (w podstawowej usportowionej odmianie AMG 35 to teraz też tzw. panamericana, z charakterystycznymi pionowymi listwami) oraz dyfuzor tylnego zderzaka, zmodyfikowano reflektory i diodowe lampy zespolone. Dodano także nowe odcienie niebieskich lakierów oraz trzy wzory 19-calowych aluminiowych obręczy.
We wnętrzu standardowym wyposażeniem jest teraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali i 10,25-calowy centralny ekran (opcjonalnie dostępne zegary również mają 10,25 cala), a także m.in. tzw. komfortowe siedzenia pokryte kombinacją tkaniny i sztucznej skóry czy kamera cofania. Sam system multimedialny to najnowsza wersja MBUX o zmienionej grafice, poprawionej wydajności oraz udoskonalonym asystencie głosowym. Wprowadzono ponadto nowe wersje wykończenia, m.in. z włókien węglowych i drewna.
Generalnie podstawowe wyposażenie wzbogacono, a opcje najczęściej wybierane przez klientów pogrupowano w pakiety. CLA po liftingu otrzymało też pakiet usprawnionych systemów bezpieczeństwa czynnego (m.in. asystenta pasa ruchu czy parkowania).
Wszystkie benzynowe silniki otrzymały wspomaganie układem mikrohybrydowym (+14 KM). Do wyboru są wersje z jednostkami 1.3 (136 lub 163 KM) oraz 2.0 (190 KM, wyłącznie w Coupe oraz 224 KM; oba tylko z napędem 4x4). Do tego dochodzą dwie odmiany AMG (2.0: 306 lub 421 KM). Można też nadal kupić CLA z dieslami 2.0 (116, 150 lub 190 KM).
W gamie znajduje się również hybryda plug-in, w której silniki benzynowy 1.3 i elektryczny generują łącznie 218 KM. Akumulator ma 15,6 kW i można go ładować prądem zmiennym do 11 kW i stałym do 22 kW. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej wynosi 71-82 km w Coupe i 68-80 w Shooting Breaku.