Modele z pakietami competition mają niezmienioną moc (450 KM), ale wyróżniają je m.in. dodatki stylizacyjne i prędkość maksymalna zwiększona do 290 km/h. W competition plus kluczowa modyfikacja obejmuje zawieszenie.
Samochody z linii RS to najmocniejsze modele Audi klasy średniej, wyposażone w podwójnie doładowany silnik 2,9 l V6 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm (osiąganym w bardzo szerokim zakresie obrotów – od 1900 do 5000 obr./min).
Audi Sport GmbH przygotowało dla RS 4 Avanta oraz RS 5 w odmianach Coupe i Sportback (pięciodrzwiowy liftback) pakiety competition i competition plus. Moc jednostki napędowej pozostała bez zmian, skupiono się zamiast tego na innych aspektach aut.
W pakiecie competition RS-y otrzymują m.in. sportowy układ wydechowy (zmniejszona zostaje także ilość materiałów wygłuszających między komorą silnika a kabiną, by jeszcze podbić wrażenia słuchowe i przy okazji – zmniejszyć masę auta o ok. 8 kg), laserowe reflektory, 20-calowe obręcze z oponami 275/30, tapicerkę łączącą skórę z mikrofirbrą, a także pasy bezpieczeństwa z czerwoną lamówką. Ponadto prędkość maksymalna zostaje podniesiona do 290 km/h, a zmienione oprogramowanie skrzyni biegów sprawia, że zmiana poszczególnych przełożeń staje się szybsza. Wśród opcji znajdują się m.in. karbonowy pakiet stylizacyjny oraz opony Pirelli P-Zero Corsa.
W pakiecie competition plus dochodzą do tego jeszcze zmodyfikowany sportowy tylny dyferencjał i układ kierowniczy, a także specjalne gwintowane zawieszenie. To właśnie ono jest w sumie największą zmianą, jaką wprowadzono. RS suspension pro (bo tak się nazywa) ma manualną trójstopniową regulację tłumienia amortyzatorów, sztywniejsze sprężyny i już fabrycznie jest obniżone w stosunku do zawieszenia seryjnego o 10 mm. We własnym zakresie można zwiększyć tę wartość o kolejne 10 mm.