Nowe elektryczne Renault Megane ma baterie o pojemności 40 lub 60 kWh, silniki o mocy 130 lub 218 KM, a zasięg od 300 do 470 km.
Renault już od dawna oferuje elektryczne samochody, w tym tak popularne jak Zoe. Teraz przyszedł czas na kolejny etap elektrycznej rewolucji, która wkracza do wyjątkowo ważnego segmentu, jakim są auta kompaktowe. Nowe Megane E-Tech Electric, które właśnie pokazano w wersji seryjnej, jest modelem stworzonym od podstaw z napędem elektrycznym, nie adaptacją istniejącego. Oto najważniejsze informacje na jego temat.
Megane E-Tech Electric zostało zbudowane na modularnej platformie aliansu Renault-Nissan – CMF-EV (wykorzystano ją już także w większym Nissanie Ariya). Megane ma silnik umieszczony z przodu, napędzający koła przednie. Podstawowe wymiary auta są następujące: długość 4,21 m, szerokość 1,78 m, wysokość 1,5 m, rozstaw osi 2,7 m. Masa auta to 1624 kg. Mimo że elektryczne Megane jest krótsze od obecnej generacji modelu z silnikami spalinowymi o 15 cm, przestronność kabiny ma być porównywalna, a miejscami nawet lepsza (m.in. na stopy pasażerów z tyłu – dzięki płaskiej podłodze). Nie podano pojemności bagażnika, ale wg zapewnień powinna odpowiadać wartościom z kompaktów z tradycyjnym napędem (ok. 350-400 l).
Silnik w Megane E-Tech opracowano od podstaw. Waży 145 kg, o blisko 15 kg mniej niż ten w Zoe. Do wyboru będą dwa warianty: osiągający 130 KM i 250 Nm oraz 218 KM i 300 Nm. Na razie Renault nie ujawniło szczegółowych danych technicznych. Podano jedynie, że prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,4 s. Można tylko przypuszczać, że liczby te odnoszą się do bazowej wersji.
Akumulatory mają pojemność 40 lub 60 kWh (możliwe jest korzystanie z szybkich ładowarek o mocy do 130 kW). Z tym pierwszym zasięg wynosi 300 km, a z drugim – 470 km. Średnie zużycie prądu to 12,8 kWh na 100 km (wg WLTP).
W układzie jezdnym zastosowano zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, a nowo opracowane wspomaganie układu kierowniczego ma zapewniać precyzję i szybkość reakcji. Megane E-Tech oferuje do wyboru trzy ustawienia w systemie Multi-Sense: Eco, Comfort i Sport. Wpływają one m.in. na reakcję silnika na dodanie „gazu”, a także zmieniają np. oświetlenie nastrojowe.
Nowy kompakt Renault korzysta z rozwiązań opracowanych wraz z Googlem. Multimedia są oparte o system operacyjny Android Automotive bazujący na tym znanym z z urządzeń mobilnych (do dyspozycji będą m.in. Google Assistant, Google Maps i Google Play). Ma to m.in. zapewniać wyjątkowo łatwą obsługę w sposób, do którego są przyzwyczajeni posiadacze smartfonów, a także zdalną aktualizację.
Cyfrowe wskaźniki są wyświetlane na ekranie o przekątnej 12,3 cala, centralny ekran w bazowej wersji jest 9-calowy, a w wyższych – 12-calowy. Przykrywają je panele ze wzmocnionego szkła. Wyświetlacze mają być wyjątkowo czytelne bez względu na warunki oświetleniowe (zrezygnowano nawet z daszka nad nimi).
Nowe Megane E-Tech Electric wejdzie do sprzedaży w marcu 2022 roku. Wstępne zamówienia można już składać, a właściwe – od lutego przyszłego roku.