Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Kia EV9GT Line – przód w ruchu

Kia EV9 – przełomowy SUV obsypany nagrodami

Kia

Kia EV9 – przełomowy SUV obsypany nagrodami

Kia EV9 to wyjątkowy elektryczny SUV – zapewnia niezrównany komfort, świetne osiągi, a dzięki architekturze 800 V ładowanie akumulatora zajmuje mało czasu.

Kia EV9 robi wrażenie – zarówno niezwykłym designem, jak i zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Ten potężny SUV został skonstruowany w oparciu o zaawansowaną, modularną płytę podłogową E-GMP (Electric Global Modular Platform), stworzoną w założeniu dla samochodów elektrycznych.

EV9 mierzy ponad 5 m długości i ma ponad 3-metrowy rozstaw osi. Gwarantuje to fenomenalne warunki podróży, a komfort poprawia dodatkowo całkiem płaska podłoga, umożliwiająca swobodne postawienie stóp także pasażerowi zasiadającemu na środkowym miejscu w drugim rzędzie.

Standardowo EV9 jest siedmioosobowe, ale za dopłatą zamiast kanapy oferowane są dwa fotele w środkowym rzędzie. Co ważne, można je wszechstronnie regulować. W pakiecie Relax odbywa się to elektrycznie, zaś w tańszym Lounge – manualnie (ale to właśnie ten pakiet oferuje możliwość obracania siedzeń, również w stronę drzwi, by np. wygodnie przypiąć dziecko w foteliku).

EV9 oferuje wybór dwóch wersji silnikowych. Podstawowa, napędzana na tylne koła, ma jednostkę generującą 203 KM i 350 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s i może rozpędzić się do 180 km/h. Mocniejszy wariant ma dwa silniki (przekazujące moment obrotowy na koła obu osi) uzyskujące łącznie aż 384 KM i 600 lub 700 Nm (odpowiednio w wersjach Earth i GT-Line). Osiągi są iście sportowe – prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,0 s (Earth) lub zaledwie 5,3 s (GT-Line).

Obie odmiany korzystają z akumulatora trakcyjnego czwartej generacji o pojemności 99,8 kWh. Pozwala on na uzyskanie imponującego zasięgu dla tak olbrzymiego samochodu, wynoszącego od 505 km (GT-Line) do aż 563 km (wersja podstawowa RWD).

Niezmiernie istotne jest to, że Kia zastosowała w EV9 najbardziej zaawansowaną, 800-woltową architekturę elektryczną. To właśnie za sprawą 800 V moc ładowania przekracza 200 kW, a krzywa ładowania ma bardzo płaski przebieg, który utrzymywany jest na wysokich wartościach i pozwala w zaledwie 15 min uzyskać 249 km zasięgu.

Udogodnieniem jest także technologia V2G, która poza możliwością zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych w przyszłości pozwoli przekształcić EV9 w mobilny bank energii.

Kia EV9 – błyskawiczne ładowanie

KIA EV9 bok w trakcie ładowania

Wśród rozwiązań technicznych Kii EV9 szczególnie istotna jest 800-woltowa architektura elektryczna o bardzo płaskim przebiegu krzywej ładowania. W efekcie uzupełnienie energii od 10 do 80% może zająć tylko 24 minuty. 

Kia EV9 zdobywa cenne trofea

kia ev9 nagrody

W konkursie World Car of the Year (WCOTY) Kia EV9 otrzymała najważniejszy tytuł światowego samochodu roku oraz wygrała w kategorii „samochód elektryczny roku”. Została też wybrana przez kobiety (Women's Worldwide Car of the Year) światowym samochodem roku. Z kolei w organizowanym przez redakcję „Motoru” plebiscycie Auto Lider 2024 głosami czytelników EV9 uznano za elektryczne auto roku.

Znakomite warunki finansowania Kii EV9 w leasingu oraz wynajmie

Kia tradycyjnie oferuje świetne warunki gwarancji (7 lat lub 150 tys. km), ale dla EV9 przygotowała też atrakcyjne warianty finansowania, tak leasingu, jak i wynajmu (szczegóły niżej). Co istotne, w obu przypadkach do auta dodawana jest w cenie przenośna ładowarka o mocy 11 kW.

KIA EV9 gtline tył

  • EV9 w atrakcyjnym leasingu od 100%. Opłata wstępna 30%, Okres kontraktu 36 mies., wykup 1%. Mobilna ładowarka GC HABU SE 11 kW i konektor 230 V w cenie samochodu. 
  •  EV9 od 3592 zł netto miesięcznie w atrakcyjnym wynajmie Kia For Business. Mobilna ładowarka GC HABU SE 11 kW i konektor 230 V w cenie samochodu

Rata miesięczna wynajmu zawiera:

  • Ubezpieczenie OC/AC/NNW 
  • Obsługę serwisową
  • Rozszerzony pakiet assistance.

Czytaj także