Do słabszych tylnonapędowych wariantów dołącza topowe ID.4 GTX – ma dwa silniki o łącznej mocy 299 KM i napęd 4x4.
Volkswagen już wcześniej zapowiadał wprowadzenie topowej odmiany swojego pierwszego elektrycznego SUV-a ID.4. Właśnie ją zaprezentował. Usportowiona wersja nosi dodatkowe oznaczenie GTX (nie jest ono nowe w nomenklaturze VW – tak nazywała się jedna z wersji Scirocco II), które zostanie zastosowane także w przypadku innych elektrycznych aut niemieckiej marki.
W przeciwieństwie do słabszych wariantów o mocy 148, 170 i 204 KM wyposażonych jedynie w silnik z tyłu napędzający koła tej osi GTX ma dwie jednostki – z przodu i z tyłu – realizujące napęd na cztery koła. Do dyspozycji jest tutaj 299 KM.
Tak „zmotoryzowane” ID.4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s i rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 180 km/h.
GTX korzysta z większej z dwóch oferowanych do ID.4 baterii – o pojemności 77 kWh netto (bazowa w innych wersjach ma 52 kW). Na razie nie podano informacji dotyczących zasięgu GTX-a. Wnioskując jednak ze średniego zużycia prądu wynoszącego 16,3 kWh/100 km, można przypuszczać, że ID.4 GTX powinien być w stanie w optymalnych warunkach pokonać około 450-480 km.
Poza układem napędowym GTX wyróżnia się nieco innym wyglądem detali karoserii, specjalnymi felgami, a także kolorystyką i materiałami zastosowanymi w kabinie.
Volkswagen ID.4 jest zbudowany na modularnej płycie podłogowej przeznaczonej dla samochodów elektrycznych – MEB. Jego odpowiednikami w innych markach koncernu są Skoda Enyaq iV i Audi Q4 e-tron. W obu przewidziano usportowione odmiany, analogiczne do GTX-a, z tym że w Skodzie silniki rozwijają 306 KM (zasięg wynosi około 460 km), a w Audi tyle samo co w Volkswagenie – 299 KM (zasięg 488 km lub 497 km w bardziej opływowej wersji nadwoziowej Q4 e-tron Sportback).
ID.4 GTX będzie dostępny w Europie latem tego roku. Jak zaznaczono, szczegóły dotyczące polskiej oferty mają zostać przekazane w najbliższych tygodniach.