Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen ID.5 przód i bok

Volkswagen ID.5 i ID.5 GTX – coupe nowych czasów

Volkswagen

Volkswagen ID.5 i ID.5 GTX – coupe nowych czasów

Pierwszy elektryczny SUV Volkswagena z nadwoziem w stylu coupe oferuje nowoczesne technologie i produkowany jest z neutralnym bilansem węglowym.

Samochody sportowe tracą na popularności, a coraz więcej osób pragnących mieć auto o dynamicznej i ciekawej linii nadwozia zwraca się ku SUV-om stylizowanym na coupe.

W ramach zakrojonej na szeroką skalę strategii Accelerate Volkswagen przyspiesza ofensywę w dziedzinie elektrycznej motoryzacji. Teraz, do już oferowanych i znakomicie przyjętych na rynku modeli z rodziny ID – kompaktowego ID.3 oraz SUV-a ID.4 – dołącza kolejny wyjątkowy samochód: to właśnie SUV typu coupe – ID.5.

Volkswagen ID.5 tył i bok

Nowy SUV jest niezwykle opływowy – współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,26 w ID.5 i 0,27 w ID.5 GTX.

Nowy model wyróżnia się elegancką stylistyką, a jego karoseria jest bardzo opływowa. Mierzące 4599 mm ID.5 (ID.5 GTX: 4582 mm) ma znakomite proporcje – długi rozstaw osi (2766 mm), krótkie zwisy i duże koła.

Mimo dynamicznie poprowadzonej linii dachu stworzono wyjątkowo przestronne wnętrze, a miejsca nad głowami pasażerów kanapy jest tylko o 12 mm mniej niż w ID.4. Jak przystało na flagowego elektrycznego SUV-a Volkswagena, materiały wykończeniowe i jakość wykonania stoją na najwyższym poziomie.

W ID.5 zastosowano mnóstwo najnowocześniejszych rozwiązań, sprzyjających wygodzie podróży i bezpieczeństwu. Do dyspozycji są tu m.in. cyfrowy kokpit, wyświetlacz head-up oraz wysokiej rozdzielczości centralny dotykowy ekran systemu multimedialnego. Oprogramowanie ID.Software 3.0 gwarantuje m.in. usprawnione sterowanie głosowe oraz zdalne aktualizacje. Z kolei dzięki komunikacji Car2X dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m są odbierane w ułamku sekundy, ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach.

Volkswagen ID.5 wnętrze

Nowoczesny cyfrowy kokpit zapewnia intuicyjną obsługę. Oprogramowanie ID.Software 3.0 umożliwia zdalną aktualizację oraz aplikację nowych funkcji.

SUV coupe Volkswagena pojawi się na rynku w 2022 roku i będzie sprzedawany z gwarantującym duży zasięg akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczna jednostka jest umieszczona z tyłu, natomiast usportowiony ID.5 GTX wyposażono w dwa silniki – przy przedniej i tylnej osi. Model ten ma napęd na cztery koła.

Volkswagen ID.5 01

ID.5 zbudowano z neutralnym bilansem CO2 w oparciu o płytę podłogową MEB, dedykowaną autom elektrycznym.

Coraz szersza oferta elektrycznych pojazdów Volkswagena zbiega się z wzrastającym zainteresowaniem tego typu pojazdami. Jak dowodzą badania InsightOut Lab i Volkswagena, w maju 2020 r. 20% Polaków rozważało zakup „elektryka”, a w maju bieżącego roku – już 24%. Okazuje się też, że 36% respondentów wskazuje, iż na decyzję o potencjalnym zakupie miało wpływ odbycie jazdy próbnej.

NAJDYNAMICZNIEJSZA WERSJA ID.5 GTX Z DWOMA SILNIKAMI

Volkswagen ID.5 GTX przód i bok

Topowy wariant ID.5 – GTX – wyróżnia się m.in. inaczej stylizowanym przodem karoserii. Ta odmiana została wyposażona w dwa zapewniające doskonałe osiągi silniki elektryczne. O znakomitą przyczepność i bezpieczeństwo dba napęd na cztery koła.

Volkswagen ID.5 02

ID.5 w wersji GTX może być wyposażone w znakomicie wyprofilowane sportowe siedzenia o szerokim zakresie regulacji i ze zintegrowanymi zagłówkami.

Szczegóły dot. WLTP, czasu ładowania i zasięgu sprawdź na stronie www.volkswagen.pl

Czytaj także