To dopiero trzecia generacja BMW M5 w wersji kombi (od ostatniej czekaliśmy na tę odmianę aż 14 lat) i pierwsza hybrydowa. Jest – razem z sedanem – wprawdzie najmocniejszym M5 w historii, ale też najcięższym.
BMW M5 jest obecnie oferowane w swojej siódmej odsłonie, ale dopiero trzeciej z nadwoziem typu kombi, nazywanym w BMW Touring (poprzednio były to generacje E34 z 1992 r i E61z 2007 r.).
Oczywiście, tak jak sedan M5 Touring korzysta z nowego układu napędowego – hybrydowego typu plug-in. Składają się na niego benzynowa jednostka 4.4 V8 biturbo (585 KM w zakresie od 5600 do 6500 obr./min; 750 Nm od 1800 do 5400 obr./min), silnik elektryczny (197 KM, nominalnie 280 Nm, efektywnie 450 Nm) zintegrowany z 8-biegową automatyczną przekładnią oraz litowo-jonowy akumulator trakcyjny (22,1 kWh brutto, 18,6 kW netto; maksymalna moc ładowania 11 kW; uzupełnienie energii 0-100% w optymalnych warunkach 2 h 15 min). Systemowe moc i moment obrotowy całości to – odpowiednio – 727 KM i 1000 Nm.
Napęd przenoszony jest na wszystkie koła (z możliwością wyboru trybów 4WD Sport z preferencją tylnej osi oraz RWD z napędem tylnym i odłączonym systemem kontroli stabilizacji).
Jak to całe nagromadzenie najnowocześniejszej techniki przekłada się na osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 s, od 0 do 200 km/h 11,1 s, sprint pomiędzy 80 a 120 km/h na 5 biegu 3,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h lub 305 km/h (z pakietem M Driver; obie wartości ograniczone elektronicznie).
Średnie zużycie paliwa wynosi 2,0 l/100 km, ale to pomiar uwzględniający pokonanie części dystansu z wykorzystaniem energii elektrycznej. Z wyładowanym akumulatorem to 10,9 l/100 km. Zasięg w trybie EV ma wynosić 61-67 km, zaś prędkość maksymalna – 140 km/h.
M5 Touring ma m.in. charakterystycznie stylizowane zderzaki, lusterka, grill, a także solidnie poszerzone błotniki. Wymiary samochodu są następujące: długość 509,6 cm, szerokość 197 cm, wysokość 151,6 cm, rozstaw osi 300,6 cm. Nie dość, że M5 Touring jest wielkie, to wykorzystanie napędu hybrydowego typu plug-in sprawia, że jest naprawdę ciężkie – auto bez kierowcy waży aż 2475 kg (nowe M5 sedan: 2435 kg).
Poprzedni model, w odmianie czterodrzwiowej, także napędzany silnikiem 4.4 V8 (600 KM) waży 1895 kg. Nie ma się zatem co dziwić, że nowe M5 4d, mimo większej mocy, ale z nadwagą wynoszącą 540 kg przyspiesza "do setki" nieco wolniej niż poprzednie (3,5 do 3,4 s).
M5 Touring ma seryjne adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy Integral Active Steering (tylne koła skrętne) oraz opony o mieszanym rozmiarze (285/40 R20 z przodu i 295/35 R21 z tyłu). Wśród opcji znajdują się m.in. węglowo-ceramiczne hamulce.