Porsche rozszerza – i tak już bogatą – gamę Taycana o kolejne warianty: GTS (700 KM) i 4 z nadwoziem sedan (408 lub 435 KM). Razem z nimi wersji pierwszego elektryka Porsche jest już… szesnaście (niektórzy doliczą się nawet siedemnastu).
Pierwszy elektryczny samochód Porsche, który na początku bieżącego roku przeszedł sporą modernizację, jest już oferowany w wielu wariantach. Nie tylko ma dwie wersje nadwoziowe – sedana i hatchbacka (co więcej, ten drugi występuje jako Sport Turismo i quasi-crossover Cross Turismo), ale także dużo wersji napędowych od 408 KM w Taycanie do aż 1034 KM w Taycanie Turbo GT.
Teraz ofertę flagowego elektryka uzupełniają dwie kolejne – GTS (sedan i Sport Turismo) oraz 4 sedan (do tej pory ta odmiana była dostępna jedynie w Cross Turismo). W efekcie gama Taycana ma obecnie aż szesnaście wersji (siedemnaście, jeśli za osobną policzyć Turbo GT z pakietem Weissach).
Taycan 4 w wersji sedan ma silniki o o mocy 408 KM i przyspiesza od do 100 km/h w 4,6 s (mimo że jest o 80 kg cięższy od wariantu tylnonapędowego sprint do "setki" zajmuje mu o 0,2 s mniej) i rozpędza się do 230 km/h. Jego akumulator trakcyjny ma pojemność 89 kWh, a zasięg to 559 km (dostępny jest także akumulator Performance Battery Plus o pojemności 105 kWh; auto weń wyposażone ma 435 KM i zasięg 643 km).
Z kolei Taycan GTS wpisuje się pomiędzy wersje 4S (544 KM) a Turbo (884 KM). W jego przypadku silniki rozwijają 700 KM (z funkcją Lauch Control; standardowo 605 KM). Obie odmiany nadwoziowe (sedan i Sport Turismo) przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s i mogą się rozpędzić do prędkości maksymalnej 250 km/h. Zasięg wynosi w przypadku GTS-a do 628 km (akumulator 105 kWh).
GTS wyróżnia się także m.in. czarnymi lub szarymi detalami wykończeniowymi, ma seryjnie m.in. pakiet Sport Chrono i najwyższy wariant foteli (sportowe, 18-kierunkowo elektrycznie regulowane).
Wariant GTS standardowo ma także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ wektorowania momentu obrotowego (PTV Plus) oraz system push-to-pass pozwalający po naciśnięciu przycisku na 10-sekundowe zwiększenie mocy o 95 KM (do poziomu 700 KM uzyskiwanego podczas startu z Launch Control). Opcjonalnie można wybrać zaawansowane zawieszenie m.in. Porsche Active Ride a także tylną oś skrętną.
Taycan sedan w wersji 4 kosztuje od 513 000 zł (wersja tylnonapędowa: 489 000 zł), Taycan GTS sedan został wyceniony na minimum 683 000 zł, zaś za Taycana GTS Sport Turismo trzeba zapłacić od 688 000 zł. Najdroższą odmianą w gamie pozostaje Taycan sedan Turbo GT z pakietem Weissach (1 110 000 zł).