Na kilka miesięcy przed oficjalnym debiutem mamy zdjęcia elektrycznego kombi Porsche.
Kombi, które rozwija 761 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s;
W gamie znajdą się też trzy inne odmiany.
Kombi na zdjęciach to przedprodukcyjne auto. Praktycznie nie ma przy tym typowego dla takich samochodów kamuflażu, mającego ukryć elementy designu. Na fotografii wyraźnie widać, że nowe Porsche nieco się różni formułą od zapowiadającego go prototypu. Przedstawione dwa i pół roku temu studium było podwyższonym kombi w typie produkowanego przez ten sam koncern Audi A6 allroad. Bardzo możliwe, że taka odmiana się z czasem pojawi, ale Taycan kombi zadebiutuje w klasycznej, niepodwyższonej formie shooting brake'a.
Pod względem wymiarów zewnętrznych Sport Turismo niewiele będzie odbiegać od podstawowej wersji Taycana. Nowość może więc mierzyć 496 cm długości, 197 cm szerokości i 138 cm wysokości. Wersja podwyższona będzie o trzy-cztery centymetry wyższa. Rozstaw osi: 290 cm.
Wydaje się, że Taycan Sport Turismo jest skierowany nie tylko dla tych, którzy uważają, że obecna odmiana ma zbyt mały bagażnik, ale i dla osób, które po prostu chcą innej sylwetki. Dynamiczny design nowej odmiany nie ma bowiem nic wspólnego z klasycznym kombi z lat 80., które miało czarować ładownością, a nie wyglądem.
Gama napędowa Sport Turismo ma być lustrzanym odbiciem obecnie dostępnej wersji nadwoziowej Taycana. Zakładamy więc, że będzie ona wyglądać następująco:
odmiana 4S: 435 lub 490 KM (w trybie overboost odpowiednio 530 i 571 KM); 0-100 km/h: 4,0 s;
odmiana Turbo: 625 KM (w trybie overboost 680 KM); 0-100 km/h: 3,2 s;
odmiana Turbo S: 625 KM (w trybie overboost 761 KM); 0-100 km/h: 2,8 s
Niewykluczone, że z czasem pojawią się kolejne wersje, a może nawet specjalne edycje limitowane.
Samochód będzie trzecim seryjnym kombi w historii Porsche. Drugim jest aktualnie oferowana Panamera Sport Turismo (pokazana w 2017 r.), a pierwszym... Audi Avant RS 2. Ten model został bowiem wspólnie z Porsche skonstruowany, a między jesienią 1993 r. a wczesnym latem 1995 r. jego finalny montaż odbywał się właśnie w fabryce Porsche.