Porsche przedstawiło najmocniejszego, 500-konnego 718 Caymana GT4 RS oraz usportowioną wersję GTS elektrycznego Taycana.
Porsche przygotowało na salon samochodowy w Los Angeles, który odbędzie się w dniach 19-28 listopada, szczególnie mocną reprezentację. Najwięcej emocji wzbudzi zapewne najostrzejsza wersja Caymana GT4 RS, która niedawno, jeszcze w przedprodukcyjnej wersji, ustanowiła fantastyczny czas na północnej pętli Nurburgringu.
Porsche nie zapomniało jednak o miłośnikach elektrycznych modeli – prezentując Taycana w szczególnie ciekawej odmianie GTS, z zasięgiem przekraczającym 500 km.
Do tej pory najbardziej sportową odmianą Porsche 718 Caymana była GT4. Teraz na szczycie gamy znajdzie się wersja GT4 RS. Wyposażono ją także w wolnossący wysokoobrotowy (odcięcie zapłonu przy 9000 obr./min) sześciocylindrowy silnik 4.0 B6, ale rozwijający aż 500 KM, czyli o 80 KM mocniejszy (stosunek mocy do masy wynosi 1 KM na 2,83 kg). Maksymalny moment obrotowy wzrósł zaś z 430 do 450 Nm. GT4 RS ma seryjnie siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłowa PDK.
Osiągi GT4 RS są wyraźnie lepsze niż GT4. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 s (GT4 z PDK – 3,9 s), a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h (GT4 z PDK: 302 km/h). Jeszcze lepszy dopływ powietrza do silnika (a także wyjątkowe brzmienie układu dolotowego) gwarantują dodatkowe wloty, które zastąpiły tylne boczne okienka.
Silnik nie jest oczywiście jedynym wyróżnikiem GT4 RS-a. W znacznym stopniu zmieniono także pakiet aerodynamiczny, który gwarantuje o 25% większą siłę docisku. GT4 RS ma m.in. potężny stały tylny spojler, wyloty powietrza na przednich błotnikach, na pokrywie bagażnika wloty typu NACA, zmienione panele podwozia i tylny dyfuzor oraz regulowany przedni dyfuzor.
Poza tym, postarano się by GT4 RS był lżejszy od GT4. Nowa wersja waży 1415 kg, o 35 kg mniej od GT4 ze skrzynią PDK. Redukcję masy osiągnięto m.in. poprzez zastosowanie przednich błotników i maski wykonanych z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym, cieńszych materiałów wygłuszających (m.in. wykładziny podłogowej), a także lżejszych paneli drzwiowych i tylnej szyby.
Modernizacja objęła także układ jezdny. Zastosowano przeguby kulowe, zmodyfikowano również nastawy amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów regulowanego zawieszenia.
GT4 RS może być za dopłatą wyposażony w pakiet Weissach, w skład którego wchodzą m.in. dodatkowe elementy wykonane z karbonu, tytanowe końcówki wydechu i pół-klatka bezpieczeństwa zrobiona z tego samego materiału oraz 20-calowe magnezowe felgi.
O tym, w jaki sposób wszystkie modyfikacje wpłynęły na dynamikę świadczy czas pokonania północnej pętli Nurburgringu. Cayman GT4 RS zrobił to w 7:04,511 minuty (pętla o długości 20,6 km), a GT4 – aż o 23,6 s wolniej.
Nowa usportowiona wersja Taycana i Taycana Sport Turismo – GTS – uplasuje się w gamie elektrycznego Porsche pomiędzy odmianami 4S i Turbo. Silniki przedni i tylny rozwijają w GTS-ie 517 KM lub 598 z tzw. overboostem. W Taycanie 4S wartości te to, odpowiednio, 435 i 530 KM, a w Turbo – 625 i 680 KM. GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Taycan 4S potrzebuje na „sprint do setki” 4,0 s, a Turbo – 3,2 s (prędkość maksymalna wynosi w nim 260 km/h).
Akumulator w GTS-ie ma pojemność 93,4 kWh, a dzięki nowemu oprogramowaniu sterującemu pracą układu napędowego (otrzymają je także inne wersje Taycana) maksymalny średni zasięg wynosi 504 kilometry.
GTS otrzymał m.in. także bardziej sportowo zestrojone: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz opcjonalny układ tylnych kół skrętnych.