Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche Taycan Sport Turismo

Pełna gama elektrycznego Porsche Taycana Sport Turismo

Pełna gama elektrycznego Porsche Taycana Sport Turismo

Najpierw Porsche pokazało nową odmianę Taycana – Sport Turismo – w wersji GTS, a teraz dołączają do niej kolejne, zarówno słabsze, jak i mocniejsze.

Taycan debiutował z karoserią typu sedan, a potem pojawiła się wersja Cross Turismo – liftback, ze elementami stylizacyjnymi nawiązującymi do crossoverów.

Porsche uznało jednak, że nie każdemu klientowi, który chce korzystać z większej funkcjonalności odmiany Cross Turismo, musi się podobać jej pseudoterenowy wygląd. Dlatego zdecydowano się na wprowadzenie wariantu Sport Turismo pozbawionego plastikowych nakładek.

W porównaniu z Taycanem sedan, wersja Sport Turismo jest zdecydowanie praktyczniejsza. Duża pokrywa znacznie ułatwia pakowanie bagażnika o nieco większej pojemności (446 litrów w porównaniu z 407 l), a po złożeniu kanapy da się przetransportować przedmioty o znacznych gabarytach, co w sedanie jest niemożliwe. Ponadto wyżej poprowadzona linia dachu Sport Turismo sprawia, że z przodu nad głowami jest o 9, a z tyłu o 45 mm więcej przestrzeni.

Nowością w Sport Turismo jest także panoramiczny szklany dach, który w całości lub we fragmentach można przyciemniać. Ponadto poprawiono sterowanie głosowe, a system multimedialny obsługuje teraz nie tylko Apple CarPlay, ale także Android Auto (te udogodnienia objęły także pozostałe wersje Taycana).

Pierwszym Taycanem Sport Turismo, którego pokazano, była wersja GTS (dostępna także w „zwykłym” Taycanie w odmianie sedan), a teraz zaprezentowano pozostałe wersje silnikowe. Oto pełna gama Porsche Taycana Sport Turismo:

  • Taycan Sport Turismo: jeden silnik z tyłu, 326 KM (408 KM z launch control) z baterią 79,2 kWh lub 380 KM (476 KM z launch control) z baterią 93,4 kWh. 0-100 km/h 5,4 s. Cena: od 403 000 zł
  • Taycan 4S Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 435 KM (530 KM z launch control) z baterią 79,2 kWh lub 490 KM (571 KM z launch control) z baterią 93,4 kWh. 0-100 km/h 4,0 s. Cena: od 467 000 zł
  • Taycan GTS Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 517 KM (598 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 3,7 s. Cena: od 578 000 zł
  • Taycan Turbo Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 625 KM (680 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 3,2 s. Cena: od 666 000 zł
  • Taycan Turbo S Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 625 KM (761 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 2,8 s. Cena: od 808 000 zł
Porsche Taycan Sport Turismo przód
Taycan Sport Turismo jest pozbawiony elementów stylizacyjnych a la crossover.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo bok
W zależności od wersji Taycan Cross Turismo przyspiesza do „setki” w czasie od 5,4 do 2,8 s.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo tył
Bazowa odmiana ma napęd tylny, a wszystkie pozostałe – na cztery koła. Największy zasięg – 498 km – uzyskuje wariant 4S z baterią Performance Plus (93,4 kWh).
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo deska rozdzielcza
Kokpit Sport Turismo nie różni się od tego w pozostałych Taycanach.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo kanapa
Kanapa może być dwu- lub trzyosobowa.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo bagażnik
Atutem Sport Turismo jest większy, funkcjonalniejszy bagażnik. Po łożeniu oparć kanapy i zapakowaniu auta po dach zmieści się tutaj 1212 l.
Porsche

Czytaj także