Serwis pod patronatem magazynu Motor
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche
Nowości

Pełna gama elektrycznego Porsche Taycana Sport Turismo

Najpierw Porsche pokazało nową odmianę Taycana – Sport Turismo – w wersji GTS, a teraz dołączają do niej kolejne, zarówno słabsze, jak i mocniejsze.

Taycan debiutował z karoserią typu sedan, a potem pojawiła się wersja Cross Turismo – liftback, ze elementami stylizacyjnymi nawiązującymi do crossoverów.

Porsche uznało jednak, że nie każdemu klientowi, który chce korzystać z większej funkcjonalności odmiany Cross Turismo, musi się podobać jej pseudoterenowy wygląd. Dlatego zdecydowano się na wprowadzenie wariantu Sport Turismo pozbawionego plastikowych nakładek.

W porównaniu z Taycanem sedan, wersja Sport Turismo jest zdecydowanie praktyczniejsza. Duża pokrywa znacznie ułatwia pakowanie bagażnika o nieco większej pojemności (446 litrów w porównaniu z 407 l), a po złożeniu kanapy da się przetransportować przedmioty o znacznych gabarytach, co w sedanie jest niemożliwe. Ponadto wyżej poprowadzona linia dachu Sport Turismo sprawia, że z przodu nad głowami jest o 9, a z tyłu o 45 mm więcej przestrzeni.

Nowością w Sport Turismo jest także panoramiczny szklany dach, który w całości lub we fragmentach można przyciemniać. Ponadto poprawiono sterowanie głosowe, a system multimedialny obsługuje teraz nie tylko Apple CarPlay, ale także Android Auto (te udogodnienia objęły także pozostałe wersje Taycana).

Pierwszym Taycanem Sport Turismo, którego pokazano, była wersja GTS (dostępna także w „zwykłym” Taycanie w odmianie sedan), a teraz zaprezentowano pozostałe wersje silnikowe. Oto pełna gama Porsche Taycana Sport Turismo:

  • Taycan Sport Turismo: jeden silnik z tyłu, 326 KM (408 KM z launch control) z baterią 79,2 kWh lub 380 KM (476 KM z launch control) z baterią 93,4 kWh. 0-100 km/h 5,4 s. Cena: od 403 000 zł
  • Taycan 4S Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 435 KM (530 KM z launch control) z baterią 79,2 kWh lub 490 KM (571 KM z launch control) z baterią 93,4 kWh. 0-100 km/h 4,0 s. Cena: od 467 000 zł
  • Taycan GTS Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 517 KM (598 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 3,7 s. Cena: od 578 000 zł
  • Taycan Turbo Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 625 KM (680 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 3,2 s. Cena: od 666 000 zł
  • Taycan Turbo S Sport Turismo: dwa silniki, napęd 4x4, 625 KM (761 KM z launch control), bateria 93,4 kWh. 0-100 km/h 2,8 s. Cena: od 808 000 zł
Porsche Taycan Sport Turismo przód
Taycan Sport Turismo jest pozbawiony elementów stylizacyjnych a la crossover.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo bok
W zależności od wersji Taycan Cross Turismo przyspiesza do „setki” w czasie od 5,4 do 2,8 s.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo tył
Bazowa odmiana ma napęd tylny, a wszystkie pozostałe – na cztery koła. Największy zasięg – 498 km – uzyskuje wariant 4S z baterią Performance Plus (93,4 kWh).
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo deska rozdzielcza
Kokpit Sport Turismo nie różni się od tego w pozostałych Taycanach.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo kanapa
Kanapa może być dwu- lub trzyosobowa.
Porsche
Porsche Taycan Sport Turismo bagażnik
Atutem Sport Turismo jest większy, funkcjonalniejszy bagażnik. Po łożeniu oparć kanapy i zapakowaniu auta po dach zmieści się tutaj 1212 l.
Porsche

Czytaj także