Najpierw Porsche pokazało nową odmianę Taycana – Sport Turismo – w wersji GTS, a teraz dołączają do niej kolejne, zarówno słabsze, jak i mocniejsze.
Taycan debiutował z karoserią typu sedan, a potem pojawiła się wersja Cross Turismo – liftback, ze elementami stylizacyjnymi nawiązującymi do crossoverów.
Porsche uznało jednak, że nie każdemu klientowi, który chce korzystać z większej funkcjonalności odmiany Cross Turismo, musi się podobać jej pseudoterenowy wygląd. Dlatego zdecydowano się na wprowadzenie wariantu Sport Turismo pozbawionego plastikowych nakładek.
W porównaniu z Taycanem sedan, wersja Sport Turismo jest zdecydowanie praktyczniejsza. Duża pokrywa znacznie ułatwia pakowanie bagażnika o nieco większej pojemności (446 litrów w porównaniu z 407 l), a po złożeniu kanapy da się przetransportować przedmioty o znacznych gabarytach, co w sedanie jest niemożliwe. Ponadto wyżej poprowadzona linia dachu Sport Turismo sprawia, że z przodu nad głowami jest o 9, a z tyłu o 45 mm więcej przestrzeni.
Nowością w Sport Turismo jest także panoramiczny szklany dach, który w całości lub we fragmentach można przyciemniać. Ponadto poprawiono sterowanie głosowe, a system multimedialny obsługuje teraz nie tylko Apple CarPlay, ale także Android Auto (te udogodnienia objęły także pozostałe wersje Taycana).
Pierwszym Taycanem Sport Turismo, którego pokazano, była wersja GTS (dostępna także w „zwykłym” Taycanie w odmianie sedan), a teraz zaprezentowano pozostałe wersje silnikowe. Oto pełna gama Porsche Taycana Sport Turismo: