Jeden z nielicznych kompaktowych SUV-ów, które lepiej sprzedają się w wersjach benzynowych niż wysokoprężnych.
Dopracowane wnętrze wygodnie pomieści 4 osoby. Piąty pasażer musi zadowolić się wąskim miejscem z tyłu pośrodku. Bagażnik jest bez zarzutu, a tylna kanapa składa się w proporcji 4:2:4. Wiele aut ma indywidualnie wykonane zabezpieczenie antykorozyjne z obawy przed brakiem fabrycznie ocynkowanych blach.
Gama silników benzynowych ograniczała się początkowo do jednostek 2.0 160 KM (4WD) i 2.0 165 KM (2WD). Obie mają bezpośredni wtrysk paliwa, ale obywają się bez turbo. Obie słyną też z oszczędności. W 2015 r. do gamy dołączyła długo oczekiwana benzynowa wersja 2.5. Do diesli radzimy podchodzić z rezerwą. Obie propozycje mają układ biturbo. Zużywają niewiele mniej paliwa niż wersje benzynowe, a w zakupie i w serwisowaniu są dużo droższe.
Znane są dwa problemy z CX-5: pierwszy to dygocząca maska silnika i lusterka, drugi – wada fabryczna wałków rozrządu w dieslu. Obydwie opisano szczegółowo na forum mazdaspeed.pl.
Za CX-5 płaci się dużo, ale w przypadku wersji benzynowych nie będzie to chybiony wydatek. Nie ma co liczyć na zamienniki.
Diesle w zupełnym odwrocie. Przeważają wersje benzynowe z automatyczną skrzynią biegów.
40 000 zł – Od tego poziomu startują ceny używanych Mazd CX-5. Można trafić na prawdziwą okazję.
60 000 zł – Swobodny wybór daje dopiero kwota ponad 50 tys. zł. Wersje benzynowe są droższe od diesli.
120 000 zł – Górna granica cen. Większość ofert to ogłoszenia wystawiane przez dealerów japońskiej marki.
SILNIK | 2.0 Skyactiv-G | 2.0 Skyactiv-G | 2.5 Skyactiv-G | 2.2 Skyactiv-D | 2.2 Skyactiv-D |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1998 cm³ | 1998 cm³ | 2488 cm³ | 2191 cm³ | 2191 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel biturbo | diesel biturbo |
Moc maks. | 160 KM | 165 KM | 192 KM | 150 KM | 175 KM |
Maks. moment obr. | 208 Nm | 210 Nm | 256 Nm | 380 Nm | 420 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,5 s | 9,2 s | 8,0 s | 9,2 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 197 km/h | 200 km/h | 194 km/h | 202 km/h | 207 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,6 l/100 km | 6,0 l/100 km | 7,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,2 l/100 km |
2012 - CX-5 trafia do europejskich salonów
2015 - subtelne zmiany stylistyczne. Do gamy dołącza benzynowe 2.5 Skyactiv-G
2016 - w USA debiutuje II generacja CX-5
2017 - pierwsze egzemplarze nowej serii (typoszereg KF) dla nabywców z Europy
+ Nowoczesna stylizacja, solidne wnętrze.
+ Niewielka usterkowość, zwłaszcza w połączeniu z silnikami benzynowymi.
+ Rozsądne spalanie, bogate wyposażenie.
- Sporo niedoróbek okresu dziecięcego.
- Popularność wśród złodziei.
- Problemy z korozją.
Benzynową wersję o mocy 160 KM. Ma seryjny napęd na 4 koła. Optymalna wersja wyposażenia: SkyPassion.
Problematyczne diesle z początkowego okresu produkcji i na samochody sprowadzone z USA (zwykle są po wypadku).
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA 17/24 pkt