Auto technicznie spokrewnione z Fiestą Mk VI. W Maździe 2 nacisk położono na stylizację i wrażenia z jazdy.
Mazda od dłuższego czasu przedkłada estetykę swoich samochodów i wrażenia z jazdy nimi ponad przestronność czy funkcjonalność. Nie należy więc oczekiwać że Mazda 2 będzie wyjątkowo praktyczna. Mimo że należy do większych aut w segmencie rozczarowuje też bagażnikiem. Mimo sportowych aspiracji „dwójka” ma dość wysoko umieszczone fotele, co ułatwia wsiadanie.
Benzynowe silniki lubią pracę na wysokich obrotach. Wrażenia z jazdy są więc bardziej intensywne niż mogłoby wynikać z suchych danych. Dopóki nie są wyposażane w instalacje LPG o usterkach nie ma mowy. Diesle to udane konstrukcje koncernu PSA. Za sprawą wysokiego momentu obrotowego 1.6 MZ-CD jeździ zaskakująco żwawo.
W ocenie serwisów i użytkowników "dwójka" jest najmniej problematyczną Mazdą. Naprawy ograniczają się do wymian części zużywających się podczas eksploatacji.
Wiele elementów mechanicznych ma zamienniki – procentuje pokrewieństwo z Fordem.
Dopiero po pojawieniu się na rynku wtórnym Mazda 2 rozwinęła w Polsce skrzydła – nowe auta były zbyt drogie. Do wyboru jest blisko 250 używanych „dwójek”. W większości importowanych. Krajowe egzemplarze z pewną historią trzymają cenę.
8000 zł – Sprowadzone diesle 1.4, często w trzydrzwiowej wersji. Wysokie przebiegi, przeciętne wyposażenie.
15 000 zł – Budżet pozwalający na swobodne przebieranie w ogłoszeniach. W zasięgu będą nawet auta kupione w Polsce.
27 000 zł – Auta z lat 2013-2014 z krajowych salonów, często od pierwszego właściciela. Przebiegi poniżej 70 tys. km.
SILNIK | 1.3 MZR | 1.3 MZR FL | 1.3 MZR | 1.5 MZR | 1.4 MZ-CD | 1.6 MZ-CD | 1.6 MZ-CD |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1349 cm³ | 1349 cm³ | 1349 cm³ | 1498 cm³ | 1399 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 75 KM | 84 KM | 86 KM | 102 KM | 68 KM | 90 KM | 95 KM |
Maks. moment obr. | 119 Nm | 121 Nm | 122 Nm | 133 Nm | 160 Nm | 212 Nm | 205 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,9 s | 13,6 s | 12,9 s | 10,4 s | 15,5 s | 12,0 s | 11,5 s |
Prędkość maks. | 168 km/h | 172 km/h | 172 km/h | 188 km/h | 162 km/h | 170 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,1 l/100 km | 5,1 l/100 km | 6,9 l/100 km | 5,8 l/100 km | 4,3 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,2 l/100 km |
2007 - debiutuje druga odsłona Mazdy 2
2009 - gamę wzmacnia diesel 1.6 MZ-CD
2010 - modernizacja, obejmująca m.in. odświeżenie pasa przedniego i palety silników
2014 - zakończenie produkcji Mazdy 2 II, pojawia się trzecia generacja „dwójki”, którą zbudowano w technologii Skyactiv, zakładającej optymalizację elementów
Zapchany filtr sadzy
Produkowane po 2010 r. diesle mają filtr sadzy, któremu szkodzi jazda tylko w mieście.
Regeneracja DPF: od 600 zł
+ Wzorowa trwałość, niska utrata wartości.
+ Ponadprzeciętne właściwości jezdne.
+ Lubiące obroty silniki benzynowe.
- Wyśrubowane ceny najlepszych aut.
- Ograniczona funkcjonalność, mały bagażnik.
- Przeciętna jakość tworzyw wykończeniowych.
- Podatny na uszkodzenia lakier.
Pięciodrzwiowy samochód z polskiego salonu. Najmniej straci na wartości i będzie najłatwiejszy do sprzedania.
Trzydrzwiowe diesle 1.4 MZ-CD. Takie samochody są ospałe, a rodzaj nadwozia dodatkowo ogranicza ich funkcjonalność.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt