Ford zapowiedział, że do 2024 roku gama samochodów elektrycznych tej marki będzie liczyć aż dziewięć modeli.
Ford bardzo mocno przyspiesza działania związane z elektryfikacją gamy pojazdów. W tym celu stworzono nawet odrębną jednostkę organizacyjną o nazwie Ford Model-e, która zajmie się m.in. projektowaniem, produkcją i dystrybucją „elektryków”.
Obecnie w europejskiej gamie Ford oferuje elektrycznego crossovera klasy średniej Mustanga Mach-E, a wkrótce zadebiutuje Transit z takim napędem.
Na tym jednak oczywiście nie koniec – podano już daty debiutu siedmiu kolejnych „elektryków” Forda, które zostaną wprowadzone do 2024 roku (szczegóły poniżej).
Ford zakłada, że jego roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie przekroczy w 2026 r. 600 tys. szt., a na świecie – 2 mln egzemplarzy. W 2035 r. wszystkie Fordy sprzedawane na Starym Kontynencie mają być elektryczne.
Ponadto ujawniono plany stworzenia spółki joint venture z firmami SK On i Koc w celu zbudowania w Turcji (w pobliżu Ankary) zakładu produkującego akumulatory trakcyjne (ich wytwarzanie ma się rozpocząć w połowie bieżącej dekady).
1/ Puma - debiut 2024 r. (produkcja w Krajowej w Rumunii)
2/ Mach E – w sprzedaży
3/ Crossover klasy średniej – debiut 2023 r. (produkcja w Kolonii w Niemczech, prezentacja w 2022 r., zasięg ok. 500 km)
4/ Usportowiony crossover – debiut 2024 r. (produkcja w Kolonii w Niemczech)
1/ Transit Courier – debiut 2024 r. (produkcja w Krajowej w Rumunii)
2/ Tourneo Courier – debiut 2024 r. (produkcja w Krajowej w Rumunii)
3/ Transit Custom – debiut 2023 r.
4/ Tourneo Custom – debiut 2023 r.
5/ E-Transit – w sprzedaży w 2022 r.