Do gamy Mercedesa-AMG SL dołącza wariant 43, z zaledwie dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem R4 o mocy 381 KM. Ale od wersji z V8 – SL 55 i SL 63 – konstrukcyjnie różni go jeszcze jedna ważna cecha.
Mercedes SL kojarzy się jednoznacznie z silnikami sześciocylindrowymi (R6 lub V6), V8, a nawet V12. Dotąd nigdy jednak pod maską nie pracował czterocylindrowiec (nie licząc „małego” SL-a 190 z lat 50. i 60. z jednostką 1.9). Teraz jednak to się zmienia. Do oferty Mercedesa-AMG dołącza bowiem wariant SL 43, który będzie stanowił uzupełnienie dla wersji z potężnym 4.0 V8 biturbo o mocy 476 KM (SL 55) lub 585 KM (SL 63).
Mercedes-AMG SL 43 wykorzystuje wzdłużnie umieszczony silnik M139 o pojemności skokowej 2 l. Zastosowano w nim turbosprężarkę, w której umieszczono niewielki, 4-centymetrowej grubości silnik elektryczny zasilany z 48-woltowej instalacji. Napędza on bezpośrednio wał turbosprężarki, dzięki czemu koło kompresji zaczyna się obracać, zanim wprawią je w ruch gazy spalinowe.
W efekcie reakcja na dodanie gazu jest znacznie szybsza (zarówno podczas startu z miejsca, jak i przy wyższych prędkościach obrotowych silnika), większy jest także moment obrotowy „na dole”. Ponadto silnik wspomaga instalacja mikrohybrydowa nowej generacji z napędzanym paskiem alternatororozrusznikiem.
Jednostka 2.0 rozwija 381 KM przy 6750 obr./min oraz 480 Nm (w zakresie od 3250 do 5000 obr./min). Ponadto układ mikrohybrydowy jest w stanie, w zależności od sytuacji, wygenerować dodatkowo do 14 KM. Silnik połączono z 9-biegową dwusprzęgłową przekładnią AMG Speedshift MCT (z funkcją launch control), a napęd przekazywany jest na tylne koła.
SL 43 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i może rozpędzić się do – ograniczonej elektronicznie – prędkości maksymalnej 275 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9-9,4 l/100 km (wg WLTP). Warto porównać osiągi do podstawowej wersji z silnikiem 4.0 V8. SL 55 z napędem 4x4 waży 1950 kg, natomiast tylnonapędowy SL 43 jest od niego o aż o 140 kg lżejszy (1810 kg). SL 55 4Matic uzyskuje „setkę” po 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 295 km/h. Średnie spalanie wynosi 12,2-13,0 l/100 km.
SL 43 ma konwencjonalne zawieszenie (z przodu i z tyłu to układ pięciowahaczowy), a opcjonalnie oferowane jest adaptacyjne, z możliwością wyboru ustawień przez kierowcę. Za dopłatą można także mieć układ tylnych kół skrętnych. Standardowo montowane są 19-calowe felgi z oponami 255/45 z przodu i 285/40 z tyłu. Można jednak wybrać obręcze 20- lub 21-calowe.
Wśród dodatkowego wyposażenia znajduje się także pakiet AMG Dynamic Plus, w skład którego wchodzą m.in. adaptacyjne punkty mocowania silnika (automatycznie zmienia się ich twardość), mechanizm różnicowy z blokadą, dodatkowy tryb jazdy Race oraz zawieszenie obniżone o 10 mm.