Manualne przekładnie w wielu autach sportowych odchodzą w zapomnienie, ale na szczęście Porsche podtrzymuje je przy życiu. Carrerę T – nowy wariant modelu 911 – można kupić wyłącznie z ręczną 6-biegową skrzynią. Ponadto wersja T jest lżejsza od standardowej Carrery i będzie dostępna nie tylko jako coupe, ale także w wersji z nadwoziem otwartym. Cech szczególnych wersji T, które spodobają się motoryzacyjnym purystom, jest jednak więcej.
Ręczna zmiana biegów w tradycyjnej przekładni nie będzie tak szybka jak w najnowszych automatach. Automatyczna skrzynia ma przeważnie także więcej przełożeń, zatem można ją lepiej dostosować do charakterystyki silnika.
Mimo to jest ciągle grupa kierowców, która chce wszystko robić samodzielnie i nie wyobraża sobie jazdy samochodem sportowym bez własnoręcznej zmiany przełożeń. Do nich właśnie Porsche kieruje najnowszą wersję odnowionej Carrery, czyli T (nota bene także niedawno pokazane GT3 po modernizacji – dostępne w dwóch wersjach GT3 i GT3 Touring – oprócz PDK nadal może mieć skrzynię ręczną).
Poza tym, że Carrera T (T od Touring) otrzymała 6-biegową skrzynię ręczną, postarano się o to, by ta odmiana ważyła jak najmniej. Zastosowano zatem lekkie szyby oaz ograniczono materiały tłumiące. W efekcie nowa Carrera T (odmiana o tej nazwie powróciła do oferty Porsche w 2017 r.), z opcjonalnymi, w pełni kubełkowymi siedzeniami, waży 1478 kg, czyli ponad 40 kg mniej od standardowej Carrery.
Carrera T ma silnik 3.0 B6 biturbo rozwijający 394 KM i 450 Nm, a siła napędowa trafia na tylne koła. Auto ma seryjnie pakiet Sport Chrono i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s (coupe) lub w 4,7 s (kabriolet). Prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 295 i 293 km/h. Carrera T ma także standardowo sportowy układ wydechowy i funkcję automatycznego podbijania obrotów podczas redukcji (tzw. międzygaz; można ją dezaktywować i zdać się na swoje umiejętności). Według Porsche sprawia to, że dźwięki, jakie słyszą jadący autem, są wyjątkowo emocjonujące (i wyraźniejsze, za sprawą zredukowanego wygłuszenia).
Carrera T otrzymuje standardowo także tylną oś skrętną (specjalnie skonfigurowaną dla tej odmiany), bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, a także adaptacyjne zawieszenie PASM o specyficznym zestrojeniu (prześwit zmniejszono o 10 mm). Jeśli chodzi o koła, to fabrycznie zastosowano opony o rozmiarach 245/35 ZR20 z przodu i 305/30 ZR21 z tyłu.
Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować, a także zamawiać w polskich salonach marki. Ceny wersji coupé rozpoczyna kwota 708 tys. zł zaś kabriolet kosztuje minimum 776 tys. zł.