Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America – limitowana wersja tylko dla USA i Kanady

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America – limitowana wersja tylko dla USA i Kanady

Najnowsza limitowana wersja Porsche 911 Carrery powstała 70 lat po tym, jak zaprezentowano model 356 America Roadster.

911 Carrera GTS Cabriolet America to dopiero trzeci model Porsche o nazwie America. Pierwszym stworzonym specjalnie na rynek USA był 356 America Roadster, przygotowany na zlecenie importera Porsche do USA – Maxa Hoffmana. Rozpoczął on sprzedaż 356 w 1950 r., a w 1952 r. zaprezentowano właśnie specjalną edycję wersji otwartej – 356 America Roadster. Miała ona tylko najbardziej niezbędne wyposażenie i silnik boxer o pojemności 1,5 l, rozwijający 70 KM (o 30 KM więcej niż wczesne 356). Powstało zaledwie 16 egzemplarzy modelu, który stał się inspiracją dla 356 Speedstera.

Na kolejną Americę trzeba było czekać cztery dekady. Wtedy pokazano z kolei 911 964 America Roadster. Tym razem zbudowano 250 sztuk. Auto wyróżniało się elementami zapożyczonymi z modelu Turbo – szeroką karoserią, zawieszeniem, hamulcami oraz 17-calowymi felgami Cup.

Najnowsza edycja America została oparta na modelu 911 GTS Cabriolet z napędem na tylne koła i manualną, siedmiobiegową przekładnią. Taka specyfikacja przeczy tezie, że Amerykanie kochają się jedynie w samochodach z automatami. Silnik B6 biturbo ma 3 litry pojemności i rozwija 480 KM oraz 570 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s, prędkość maksymalna: 309 km/h). Standardem są obniżone o 10 mm zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) z dodatkowymi sprężynami przy tylnej osi, sportowy układ wydechowy oraz pakiet Sport Chrono. Opcjonalnie będzie można wybrać układ tylnych kół skrętnych oraz ceramiczne hamulce.

Lakier, którym pokryto 911 Carrera GTS Cabriolet America, otrzymał oznaczenie Azureblue356 i jest inspirowany tym, w jakim malowano 356 America Roadstera. Małym arcydziełem są obręcze RS Spyder Design Wheels lakierowane na biało-srebrno z czerwonym paskiem wykańczającym. Drzwi ozdabiają zaś białe paski z czerwonymi akcentami i nazwą serii specjalnej.  Wnętrze wykończono czarną skórzana tapicerką z dwukolorowymi przeszyciami.

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America trafi do sprzedaży w liczbie zaledwie 115 egzemplarzy, z czego 100 na rynek w Stanach Zjednoczonych, a 15 – w Kanadzie.

porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_przod
Seria America ma specjalny, zarezerwowany tylko dla niej lakier.
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_tyl
Standardem jest sportowy układ wydechowy. 
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_bok
Unikalne są obręcze oraz ozdobne paski na karoserii.
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_deska_
America jest oferowana tylko z ręczną skrzynią. Obrotomierz ma seryjnie białe tło.
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_siedzenia_1
Czarna skórzana tapicerka ma czerwono-szare ozdobne szwy, pasy bezpieczeństwa w kolorze Guards red to też standard.
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_podlokietnik
Na podłokietniku wytłoczono nazwę serii specjalnej, charakterystyczną dla Porsche czcionką.
Porsche
porsche_911_carrera_GTS_cabriolet_america_prog
Na nakładce progowej podano lata debiutu samochodów z serii America.
Porsche
porsche_356_america_tyl
Pierwsza America, czyli model 356 Roadster.
Porsche

Czytaj także