Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche 911 Carrera T przód

Porsche 911 Carrera T – tutaj moc nie jest najważniejsza

Porsche 911 Carrera T – tutaj moc nie jest najważniejsza

Spośród dostępnych obecnie 25 wariantów Porsche 911, nowe Coupe o oznaczeniu T może być tym, które najbardziej pokochają entuzjaści poszukujący czystych doznań z jazdy Carrerą.

Wersji Porsche 911 jest już tyle, że można się pogubić. Oczywiście uwagę najbardziej przyciągają te topowe: Turbo S – najmocniejsze i startujące z miejsca niczym wystrzelone z katapulty oraz GT3 iGT3 RS – zapewniające doznania niczym z toru wyścigowego. Ale nawet bazowa Carrera, kosztująca mniej więcej połowę sumy, jaką trzeba wydać na najbardziej zaawansowane warianty ma w sobie coś wyjątkowego i urzekającego. To auto, które wcale nie potrzebuje gigantycznej liczby koni pod maską, by dawać ogromną przyjemność, może nawet większą niż bogato wyspecyfikowane odmiany wyposażone w  szereg udogodnień i dodatkowych układów.

Przykładem takiej "dziewiećsetjedenastki" jest właśnie zaprezentowana Carrera T (T od touring; pierwszy raz taka wersja pojawiła się w 1968 r. i produkowano ją do 1973 r. Do gamy powróciła w 2017 r. w 911 generacji 991). Ma napęd tylko na tylne koła i podstawowy silnik, rozwijający 385 KM i 450 Nm. Jedną z jej cech szczególnych jest to, że można ją kupić z manualną, siedmiobiegową skrzynią (obecnie niedostępną w bazowej Carrerze). Gdyby ktoś jednak wolał powierzyć zmianę automatowi, może bez dopłaty wybrać znakomitą 8-biegową przekładnię PDK. Carrera T z "manualem" przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, natomiast z PDK jest o pół sekundy szybsza (prędkość maksymalna wynosi w obu 291 km/h).

Co jeszcze wyróżnia wersję T od standardowej Carrery? W jej wyposażeniu seryjnym znajdują się m.in. zawieszenie PASM obniżone o 10 mm (układ tylnych kół skrętnych jest opcją), sportowy układ wydechowy, system wektorowania momentu obrotowego (PTV) i mechanizm różnicowy z blokadą, pakiet Sport Chrono, sportowe siedzenia Plus z 4-stopniową elektryczną regulacją, kierownica GT oraz szare felgi (wzór z Carrery S) z oponami o rozmiarach 245/35 R20 z przodu i 305/30 R21 z tyłu . Auto nie ma standardowo kanapy, zastosowano w nim także mniej materiałów wygłuszających, lżejsze szyby i akumulator. Nie licząc modeli z serii GT, "T" jest najlżejszą Carrerą – waży 1470 kg (ze skrzynia manualną).

Carrerę T wyceniono na 616 000 zł. Dla porównania Carrera (z PDK) kosztuje 564 000 zł, a tylnonapędowa Carrera S (450 KM) z "manualem" – 639 000 zł.

porsche_911_carrera_t_przod
Z dekoracyjnych naklejek na bokach można zrezygnować.
Porsche
porsche_911_carrera_t_bok
Carrera T ma zawieszenie obniżone o 10 mm w stosunku do Carrery.
Porsche
porsche_911_carrera_t_tyl
Standardem jest sportowy wydech z owalnymi końcówkami.
Porsche
porsche_911_carrera_t_deska_rozdzielcza
Poza opcjonalnymi adaptacyjnymi siedzeniami z 18-kierunkową elektryczną regulacją w ofercie znajdą się także lekkie kubełkowe fotele.
Porsche
porsche_911_carrera_t_dzwignia_biegow
Tylko Carrera T ma manualną skrzynię łączoną z 385-konnym silnikiem.
Porsche
porsche_911_carrera_t_kanapa
Standardowo Carrera T nie ma tylnych siedzeń, ale można je zamówić bez dopłaty.
Porsche
porsche_911_carrera_t_siedzenia
Bazowe fotele Sport Plus mają 4-kierunkową elektryczną regulację i wykończono je tapicerką łączącą skórę z materiałem Sport-Tex.
Porsche
porsche_911_carrera_t_kolo
Carrera T otrzymała z przodu felgi 20-, a z tyłu 21-calowe (Carrera o cal mniejsze).
Porsche

Czytaj także