Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche 911 Sport Classic przód

Nawiązanie do klasyki – druga generacja Porsche 911 Sport Classic

Porsche

Nawiązanie do klasyki – druga generacja Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic nie tylko wygląda zjawiskowo, jest także wyjątkowe od strony technicznej – ma silnik 3.7 biturbo o mocy 550 KM, siedmiobiegową skrzynię manualną i napęd na tylne koła.

Porsche w przypadku każdej generacji modelu 911 stopniowo rozbudowuje jego gamę o kolejne warianty i wersje specjalne. Najnowszą, limitowaną do zaledwie 1250 egzemplarzy, jest Sport Classic. To druga generacja tej odmiany, pierwsza był oparta na serii 911 997 po liftingu.

Wprawdzie tym, co rzuca się najbardziej w oczy, jest wygląd Sport Classica, ale najistotniejsze są rozwiązania techniczne, jakie w nim zastosowano. Porsche nie poszło tutaj na łatwiznę i nie poprzestało bowiem na pakiecie stylizacyjnym.

Sport Classic korzysta z nadwozia 911 Turbo, ale pozbawiono go charakterystycznych dla tego modelu wlotów powietrza w tylnych błotnikach. Także jednostka napędowa pochodzi z Turbo. Bokser R6 ma 3,7 litra pojemności, dwie turbosprężarki, ale rozwija 550 KM i 600 Nm (w Turbo 580 KM i 750 Nm).

Co więcej, w przeciwieństwie do 911 Turbo, Sport Classic ma manualną, siedmiobiegową przekładnię (z funkcją automatycznego międzygazu przy redukcji) zamiast 8-biegowej PDK i napęd jedynie na koła tylne a nie na cztery.

Doznania z jazdy będą zatem wyjątkowe, ale osiągami nowy wariant nie dorównuje 911 Turbo. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 s, do 200 km/h w 12,0 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W 911 Turbo te wartości wynoszą, odpowiednio, 2,8 s, 9,7 s, 320 km/h.

Układ jezdny Sport Classica bazuje na tym zastosowanym w modelach Turbo i GTS. Standardem jest tutaj adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management ), ale ze względu na mniejsze obciążenie przedniej osi (brak napędu 4x4) zmodyfikowano sprężyny. Nieco inną charakterystykę ma także układ kierowniczy i system tylnych kół skrętnych. Auto wyposażono w ceramiczne hamulce oraz 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe z tyłu.

Pod względem wizualnym Sport Classic wyróżnia się m.in. szarym lakierem Sport Grey Metallic (zamiast niego można wybrać kolory czarny, inny odcień szarego lub niebieski), inaczej wyprofilowanymi maską i dachem oraz charakterystycznym, stałym spojlerem na pokrywie silnika (wszystkie trzy wspomniane elementy wykonano z włókna węglowego). We wnętrzu największe wrażenie robi tapicerka łączącą skórę (do wyboru w kolorze koniaku lub czarnym) z tkaniną w charakterystyczną pepitkę, doskonale pasująca do drewnianych elementów wykończenia.

porsche_911_sport_classic_przod
Sport Classic otrzymał malowane pasy biegnące przez karoserię. Z bocznych ozdobników (logo Porsche oraz numeru – od 0 do 99 – wybieranego przy zamówieniu auta) można zrezygnować.
Porsche
porsche_911_sport_classic_przod_1
Wyprofilowanie na masce jest inne niż w pozostałych wariantach 911. Dodatkowo zastosowano je także na dachu.   
Porsche
porsche_911_sport_classic_bok
Felgi z centralną nakrętką designem nawiązują do słynnych Fuchsów. Przednie opony mają rozmiar 255/35 R20, a tylne 315/30 R21.
Porsche
porsche_911_sport_classic_tyl
Najważniejszym elementem stylizacji Sport Classica jet stały tylny spojler (tzw. Duck Tail, czyli kaczy kuper).
Porsche
porsche_911_sport_classic_tyl_1
Sportowy wydech o specjalnie dobranym dla tego modelu brzmieniu jest standardem.
Porsche
porsche_911_sport_classic_deska_rozdzielcza
Wskaźniki mają stylizację nawiązującą do tych w Porsche 356. 
Porsche
porsche_911_sport_classic_emblemat
Na desce znajduje się plakietka z numerem seryjnym auta.
Porsche
porsche_911_sport_classic_skrzynia
Sport Classic ma 7-biegową skrzynię manualną. To obecnie najmocniejsze Porsche z taką przekładnią. 
Porsche
porsche_911_sport_classic_pakiet
Do wybranych modeli 911 będzie oferowany pakiet Heritage Design Package Classic, na który składa się m.in. tapicerka ze skóry i tkaniny w pepitkę.
Porsche
porsche_carrera_rs
Inspiracją dla serii Sport Classic jest Carrera RS 2.7 z 1972 r.
Porsche
porsche_911_sport_classic_1_generacja_przod
Pierwsza generacja Sport Classica została zaprezentowana w 2009 r. (powstało tylko 250 szt.).
Porsche

Czytaj także