Porsche 911 Sport Classic nie tylko wygląda zjawiskowo, jest także wyjątkowe od strony technicznej – ma silnik 3.7 biturbo o mocy 550 KM, siedmiobiegową skrzynię manualną i napęd na tylne koła.
Porsche w przypadku każdej generacji modelu 911 stopniowo rozbudowuje jego gamę o kolejne warianty i wersje specjalne. Najnowszą, limitowaną do zaledwie 1250 egzemplarzy, jest Sport Classic. To druga generacja tej odmiany, pierwsza był oparta na serii 911 997 po liftingu.
Wprawdzie tym, co rzuca się najbardziej w oczy, jest wygląd Sport Classica, ale najistotniejsze są rozwiązania techniczne, jakie w nim zastosowano. Porsche nie poszło tutaj na łatwiznę i nie poprzestało bowiem na pakiecie stylizacyjnym.
Sport Classic korzysta z nadwozia 911 Turbo, ale pozbawiono go charakterystycznych dla tego modelu wlotów powietrza w tylnych błotnikach. Także jednostka napędowa pochodzi z Turbo. Bokser R6 ma 3,7 litra pojemności, dwie turbosprężarki, ale rozwija 550 KM i 600 Nm (w Turbo 580 KM i 750 Nm).
Co więcej, w przeciwieństwie do 911 Turbo, Sport Classic ma manualną, siedmiobiegową przekładnię (z funkcją automatycznego międzygazu przy redukcji) zamiast 8-biegowej PDK i napęd jedynie na koła tylne a nie na cztery.
Doznania z jazdy będą zatem wyjątkowe, ale osiągami nowy wariant nie dorównuje 911 Turbo. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 s, do 200 km/h w 12,0 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W 911 Turbo te wartości wynoszą, odpowiednio, 2,8 s, 9,7 s, 320 km/h.
Układ jezdny Sport Classica bazuje na tym zastosowanym w modelach Turbo i GTS. Standardem jest tutaj adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management ), ale ze względu na mniejsze obciążenie przedniej osi (brak napędu 4x4) zmodyfikowano sprężyny. Nieco inną charakterystykę ma także układ kierowniczy i system tylnych kół skrętnych. Auto wyposażono w ceramiczne hamulce oraz 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe z tyłu.
Pod względem wizualnym Sport Classic wyróżnia się m.in. szarym lakierem Sport Grey Metallic (zamiast niego można wybrać kolory czarny, inny odcień szarego lub niebieski), inaczej wyprofilowanymi maską i dachem oraz charakterystycznym, stałym spojlerem na pokrywie silnika (wszystkie trzy wspomniane elementy wykonano z włókna węglowego). We wnętrzu największe wrażenie robi tapicerka łączącą skórę (do wyboru w kolorze koniaku lub czarnym) z tkaniną w charakterystyczną pepitkę, doskonale pasująca do drewnianych elementów wykończenia.