W czasach, w których diesle tracą na znaczeniu, Mazda podąża własną drogą i prezentuje całkiem nowy, zaawansowany silnik wysokoprężny 3.3 R6 o mocy 200 lub 254 KM. Znamy już konfiguracje, w jakich będzie dostępny i ceny.
Mazda to producent, który nie idzie utartymi ścieżkami i stara się wyznaczać własną drogę rozwoju. Widoczne jest to przede wszystkim w dziedzinie napędów. W czasie gdy większość producentów stawia na małe turbodoładowane jednostki benzynowe, Mazda pozostała wierna większym, wolnossącym.
Tym razem jest to jeszcze bardziej ewidentne. Do najnowszego SUV-a klasy średniej, który powstał na zaprojektowanej od podstaw platformie (z założenia tylno-, a nie przednionapędowej, co też jest przejawem nieszablonowego myślenia), trafia właśnie stworzony od zera wysokoprężny silnik. I nie dwulitrowy, czterocylindrowy, a sześciocylindrowy i to rzędowy, a nie V6. Nowa jednostka e-Skyactiv D ma pokaźną pojemność skokową 3,3 litra (większość producentów w tej klasie oferuje „trzylitrówki”) i jest wspomagana 48-woltową instalacją mikrohybrydową.
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D będzie oferowana w dwóch wariantach o następujących parametrach:
Ponadto dostępna jest hybryda plug-in, z silnikami benzynowym 2.5 R4 i elektrycznym. Oto jej podstawowe dane:
Później gamę jednostek napędowych uzupełni jeszcze trzylitrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy.
W 2023 r. w ofercie Mazdy pojawi się kolejny SUV – CX-80. Będzie większy od CX-60 i siedmioosobowy.