Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Mazda CX-60 przód

Mazda CX-60 z nowym rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem Diesla

Mazda CX-60 z nowym rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem Diesla

W czasach, w których diesle tracą na znaczeniu, Mazda podąża własną drogą i prezentuje całkiem nowy, zaawansowany silnik wysokoprężny 3.3 R6 o mocy 200 lub 254 KM. Znamy już konfiguracje, w jakich będzie dostępny i ceny.

Mazda to producent, który nie idzie utartymi ścieżkami i stara się wyznaczać własną drogę rozwoju. Widoczne jest to przede wszystkim w dziedzinie napędów. W czasie gdy większość producentów stawia na małe turbodoładowane jednostki benzynowe, Mazda pozostała wierna większym, wolnossącym.

Tym razem jest to jeszcze bardziej ewidentne. Do najnowszego SUV-a klasy średniej, który powstał na zaprojektowanej od podstaw platformie (z założenia tylno-, a nie przednionapędowej, co też jest przejawem nieszablonowego myślenia), trafia właśnie stworzony od zera wysokoprężny silnik. I nie dwulitrowy, czterocylindrowy, a sześciocylindrowy i to rzędowy, a nie V6. Nowa jednostka e-Skyactiv D ma pokaźną pojemność skokową 3,3 litra (większość producentów w tej klasie oferuje „trzylitrówki”) i jest wspomagana 48-woltową instalacją mikrohybrydową.

Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D będzie oferowana w dwóch wariantach o następujących parametrach:

  • 3.3 e-Skyactiv D MHEV: 200 KM, 450 Nm, skrzynia biegów automatyczna, 8-biegowa, napęd na tylne koła, 0-100 km/h w 8,4 s, prędkość maksymalna 212 km/h, średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km; cena: od 201 900 zł (podstawowa wersja: Prime-Line)
  • 3.3 e-Skyactiv D MHEV: 254 KM, 550 Nm, skrzynia biegów automatyczna, 8-biegowa, napęd na cztery koła, 0-100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna 219 km/h, średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km; cena: od 231 900 zł (podstawowa wersja: Exclusive-Line)

Ponadto dostępna jest hybryda plug-in, z silnikami benzynowym 2.5 R4 i elektrycznym. Oto jej podstawowe dane:

  • 2.5 e-Skyactiv PHEV: parametry łączne 327 KM, 500 Nm, skrzynia biegów automatyczna, 8-biegowa, napęd na cztery koła, akumulator trakcyjny 17,8 kWh, 0-100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 200 km/h, średnie zużycie paliwa 1,5 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym 63 km; cena: od 229 900 zł (podstawowa wersja: Prime-Line)

Później gamę jednostek napędowych uzupełni jeszcze trzylitrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy.

W 2023 r. w ofercie Mazdy pojawi się kolejny SUV – CX-80. Będzie większy od CX-60 i siedmioosobowy.

mazda_cx60_przod
Mazda CX-60 ma 474,5 cm długości i rozstaw osi wynoszący 287 cm. 
Mazda
mazda_cx60_tyl
Prześwit wynosi 17-17,5 cm, a felgi mają rozmiar 18 lub 20 cali.  
Mazda
mazda_cx60_deska_rozdzielcza
Zarówno cyfrowe wskaźniki, jak i centralny ekran mają przekątną 12,3 cala.
Mazda
mazda_cx60_naped
Wersja z dieslem ma napęd tylny lub 4x4.
Mazda
mazda_cx60_silnik
Nowa wysokoprężna jednostka 3.3 R6 osiąga 200 lub 254 KM. 
Mazda

Czytaj także