MG, należące do koncernu SAIC, zapowiedziało prawdziwą ofensywę modelową. Ta marka z Chin chce się stać światowym liderem w sprzedaży samochodów typu NEV (New Energy Vehicle).
MG świetnie radzi sobie na polskim rynku. To najchętniej wybierana marka z Chin, która od stycznia do końca lipca sprzedała 7643 aut. Tym samym zajmuje 14. miejsce na naszym rynku, wyprzedzając m.in. Cuprę (7513 szt.), Nissana (6445 szt.) czy Peugeota (5928 szt.).
Jej najważniejszym modelem nad Wisłą pozostaje HS, czyli SUV z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Jeszcze w maju tego roku zajmował on 15. miejsce pod względem sprzedaży w Polsce, ale w czerwcu i lipcu wypadł z top 15.
MG w tym roku w Polsce pokazało już zupełnie nowe, elektryczne S5, czy hybrydowego HS-a o mocy 224 KM, wycenionego na 128 900 zł. Z kolei w pierwszym europejskim kraju – w Wielkiej Brytanii – do sprzedaży weszły elektryczne IM5 i IM6, które mają odebrać klientów Tesli i spółce.
O podobnych autach spod ręki MG mamy jednak słyszeć coraz częściej. Zgodnie z zapowiedziami szefa tej marki – Chen Cuia – chce ona stać się światowym liderem pod względem sprzedaży samochodów typu NEV (New Energy Vehicle). Czyli elektryków i hybryd plug-in, w tym aut na prąd ze spalinowym przedłużaczem zasięgu.
Aby tego dokonać, MG w ciągu najbliższych dwóch lat ma zainwestować ogromną kwotę sięgającą 1,4 mld dolarów. Chińczycy chcą opracować 13 zupełnie nowych modeli typu NEV, z których większość zapewne będzie SUV-ami.
Ruch ten jest podyktowany również słabością MG w Chinach, gdzie z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na pojazdy NEV. Mają one dla siebie już ponad 50% tamtejszego rynku. Z kolei MG w Państwie Środka sprzedaje się słabo. W ciągu pierwszych 6 miesięcy na auta tej marki skusiło się 57 254 osób, podczas gdy w Europie było ich 153 100.
MG w nowych modelach ma korzystać pełnymi garściami z technologii SAIC-a. Oznacza to nie tylko nowoczesne platformy i oprogramowanie, ale również baterie półprzewodnikowe.
Pierwszym modelem, który po nie sięgnie, jest MG4 nowej generacji. Ze względu na słabe zainteresowanie klientów tym autem na rodzimym rynku, Chińczycy wprowadzili jego następcę zaledwie 3 lata po premierze poprzednika.
Nowa „czwórka” trafiła do przedsprzedaży 5 sierpnia bieżącego roku, natomiast rynkowa premiera tego auta nastąpi 29 sierpnia. Pod koniec 2025 roku na rynku zadebiutuje z kolei wariant z baterią półprzewodnikową.
Co dalej? W informacji na temat wysypu nowości typu NEV nie ma słowa na temat aktualnej gamy modelowej MG. Należy się jednak spodziewać utrzymania jej przez najbliższe kilka lat.
Z biegiem czasu znane nad Wisłą HS, czy ZS będą z pewnością zastępowane przez nowocześniejsze samochody typu NEV. W końcu sami klienci coraz chętniej wybierają plug-iny, które są tańsze niż elektryki i zapewniają znacznie większy zasięg niż one.