Nowe modele MG wchodzą do Europy. To IM5 i IM6, które mają jedno zadanie – odebrać Tesli klientów wybierających Model 3 i Y.
MG IM5 i IM6 to tak naprawdę modele chińskiej submarki koncernu SAIC (właściciela m.in. MG). Wprowadzono ją na rynek w 2022 roku, a jej nazwa bierze się od angielskich słów Inteligence in Motion („Inteligencja w ruchu”).
W Państwie Środka IM ma w swojej ofercie cztery modele, natomiast na Starym Kontynencie na początku do sprzedaży trafią dwa z nich. Tyle że pod marką MG.
Oba nowe modele MG pokazano na kultowym już Festiwalu Prędkości w Goodwood. Pierwszy, czyli IM5, to limuzyna mierząca 493 cm długości, 196 cm szerokości oraz 147 cm wysokości. MG IM6 jest z kolei SUV-em o zbliżonej wielkości.
Na Starym Kontynencie oba samochody będą sprzedawane z akumulatorami trakcyjnymi o pojemności 75 lub 100 kWh i z 800-woltową architekturą elektroniczną. Zastosowanie tej ostatniej oznacza ultraszybkie ładowanie.
Chińczycy w danych technicznych podają pik mocy wynoszący 350 kW. Przekłada się to uzupełnianie baterii w zakresie od 10 do 80% w czasie 17 minut.
Do wyboru mają być warianty z napędem na tylną lub obie osi. Podstawowy będzie dysponował mocą 216 KM, natomiast najmocniejszy – ponad 750 KM. Co ciekawe, w Chinach oferowany jest model Lightyear Edition, dysponujący akumulatorem półprzewodnikowym i 900-woltową architekturą elektroniczną.
Zarówno w kokpitach MG IM5, jak i IM6 pierwsze skrzypce gra aż 26,3-calowy ekran panoramiczny, górujący nad deską rozdzielczą. Uzupełnia go 10,5-calowy wyświetlacz dotykowy, pełniący funkcję panelu sterowania.
Chińczycy obiecują bogate wyposażenie. Czyli standardowy dach panoramiczny, system audio z 20 głośnikami, w tym czterema dodatkowymi w suficie czy rozbudowane funkcje jazdy autonomicznej oraz zestaw kamer dookoła nadwozia.
W Wielkiej Brytanii, która ma być pierwszym rynkiem zbyt dla MG IM5 i IM6, podstawowy wariant limuzyny, czyli z akumulatorem o pojemności 75 kWh, wyceniono na 39 450 funtów, co daje kwotę około 195 000 zł. Wersja 100 kWh kosztuje z kolei 44 995 funtów (ok. 222 000 zł).
MG IM6 dostępne jest wyłącznie z większą baterią (100 kWh). Za takie auto w Wielkiej Brytanii trzeba zapłacić od 47 995 funtów, czyli około 237 000 zł.
Kiedy nowe modele tego wytwórcy trafią do Polski – na razie nie wiadomo.