Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Citroen C5 Aircross 2026 – przód

Nowy Citroen C5 Aircross wyceniony. Startuje z pułapu chińskiego BAIC-a

fot. Citroen

Nowy Citroen C5 Aircross wyceniony. Startuje z pułapu chińskiego BAIC-a

Citroen C5 Aircross drugiej generacji już do kupienia w Polsce. Auto kosztuje wyraźnie mniej niż Peugeot 3008 czy Volkswagen Tiguan i praktycznie tyle, co chiński BAIC 5. 

Nowy Citroen C5 Aircross to kolejny model koncernu Stellantis bazujący na platformie modułowej STLA Medium. Z tej samej korzystają już także aktualne wcielenia Opla Grandlanda czy Peugeota 3008. 

Na tle poprzednika ten francuski SUV stał się samochodem wyraźnie większym. Pomiędzy zderzakami przybyło mu 15 cm (mierzy obecnie 465 cm), a pomiędzy osiami – 6 cm (278 cm). 

Nowy Citroen C5 Aircross (3)
Na długość nowemu C5 Aircross przybyło aż 15 cm. 
fot. Citroen

Według Citroena zwiększenie obu wymiarów wpływa pozytywnie na przestrzeń w kabinie i w bagażniku. Dla pasażerów kanapy wygospodarowano o 5,1 cm więcej miejsca na kolana niż w ustępującym modelu. Bagażnik mierzy z kolei od 565 do 1668 l

Dwie wersje silnikowe na początek

Nowy Citroen C5 Aircross początkowo na rynek trafił w dwóch wersjach. Podstawowa dysponuje układem hybrydowym, wykorzystującym jednostkę 1.2 Turbo oraz silnik elektryczny, umieszczony w obudowie 6-biegowej przekładnie dwusprzęgłowej. 

Łącznie wytwarza 145 KM i zapewnia zasięg na poziomie 950 km. Takie auto kosztuje od 132 900 zł w podstawowej odmianie You. Wersja Plus stanowi wydatek 145 900 z, natomiast Max – 163 300 zł.

Nowy Citroen C5 Aircross (20)
Cyfrowy kokpit nowego C5 Aircrossa z potężnym ekranem centralnym. Standardowy ma przekątną 13 cali. 
fot. Citroen

Drugi dostępny obecnie wariant nowego Citroena C5 Aircrossa to pełen elektryk o mocy 210 KM i zasięgu 520 km. W przestrzeni pomiędzy osiami umieszczono w nim akumulator trakcyjny o pojemności 73 kWh. 

Ceny? Odmiana You to wydatek 174 900 zł, za Plus trzeba zapłacić 187 900 zł, a za Max – 205 300 zł. 

Niezłe wyposażenie seryjne

Francuzi chwalą się tym, że już podstawowemu wariantowi ich najnowszego dziecka niczego nie brakuje pod względem wyposażenia. You w standardzie oferuje: 

  • 13-calowy centralny ekran dotykowy w połączeniu z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników 
  • bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
  • zawieszenie Citroen Advanced Comfort
  • fotele Advanced Comfort 
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową 
  • pakiet bezpieczeństwa (automatyczne hamowanie awaryjne, tempomat adaptacyjny, system rozpoznawania znaków drogowych)
  • bezkluczykowe uruchamianie pojazdu
  • 18- lub 19-calowe felgi aluminiowe (odpowiednio hybryda i elektryk) 
Nowy Citroen C5 Aircross (1)
Standardowo nowy C5 Aircross porusza się na obręczach 18- lub 19-calowych. 
fot. Citroen

Odmiana Plus dorzuca do tego m.in.: 

  • 19-calowe obręcze w hybrydzie 
  • nawigację 3D z usługami online
  • dostęp bezdotykowy 
  • przednie czujniki parkowania 
  • kamerę cofania 180 stopni 
  • ładowarkę indukcyjną
  • kanapę z regulacją pochylenia oparć i podłokietnikiem 

Max oferuje ponadto: 

  • reflektory matrycowe 
  • podgrzewane fotele i kierownicę 
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień 
  • zestaw kamer dookoła nadwozia 
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • ekran head-up
  • funkcje jazdy półautonomicznej 

Nowy Citroen C5 Aircross występuje w 6 kolorach do wyboru – białym, niebieskim, szarym, czerwonym, zielonym oraz czarnym. Od wariantu Plus jest dostępne dwukolorowe malowanie z czarnym dachem. 

Francuzi chwalą się również tym, że nowe C5 Aircross jest objęte gwarancją „Citroen We Care” na główne podzespoły (silnik, skrzynia biegów, przeniesienie napędu). Obowiązuje ona przez okres 8 lat od wydania pojazdu lub do uzyskania 160 000 km przebiegu

Nowy Citroen C5 Aircross (18)
Pasażerowie kanapy mają znacznie więcej przestrzeni niż w ustępującym modelu. 
fot. Citroen

„Dodatkową ochronę można aktywować podczas regularnych przeglądów okresowych w sieci Citroen, po wygaśnięciu gwarancji umownej. Oferta ta pozwala klientom użytkować samochody w spokoju, mając pewność niezawodnego wsparcia w przypadku incydentów” – informuje francuski wytwórca. 

Cena na tle rywali

A ile kosztują rywale? BAIC 5, wprawiany w ruch przez 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 177 KM, stanowi wydatek 132 800 zł (wersja z roku modelowego 2024: 127 900 zł). Ten chiński SUV ma kompletne wyposażenie seryjne i zapewnia 5-letnią gwarancję z limitem 100 000 km. 

BAIC-Beijing-5-Luxury-przod
BAIC 5 ma cenę praktycznie identyczną z C5, ale dysponuje mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem. 
fot.. Archiwum

Za podstawowy wariant Peugeota 3008 Allure (145-konny układ hybrydowy) trzeba z kolei zapłacić 151 900 zł. Wyposażenie nie jest tak bogate, jak w BAIC-u, ale obejmuje m.in. dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację czy 19-calowe obręcze z lekkich stopów. Gwarancja jest taka sama, jak w przypadku C5 Aircrossa. 

Volkswagen Tiguan standardowo objęty jest tylko 2-letnią ochroną bez limitu kilometrów. Podstawowy wariant tego auta jest wprawiany w ruch przez 131-konny silnik 1.5 eTSI, współpracujący z przekładnią automatyczną (standard u rywali). 

KSZ_VW_TIGUAN_III_eHYBRID_DYNAMIKA_005
Volkswagen Tiguan jest najdroższy z tego towarzystwa i ma najsłabszy silnik. 
fot. Volkswagen

Cena? Od 155 590 zł. Wyposażenia? Wersja Life zapewnia m.in. 17-calowe obręcze z lekkich stopów, adaptacyjny tempomat, cyfrowe zegary i 3-strefową klimatyzację. 

Czytaj także