Fotel wykorzystywany do pracy nie musi być nijaki. Można wybrać coś z oferty firm, kojarzonych zwykle z wyposażeniem samochodów rajdowych czy wyścigowych.
Uznani producenci zajmujący się wytwarzaniem foteli na potrzeby motoryzacji, w tym motorsportu, mają w swojej ofercie także produkty przeznaczone do domu lub biura. Fotele wyraźnie nawiązują do rajdowych „kubełków” lub siedzeń z aut sportowych. Są także firmy niezwiązane bezpośrednio z motoryzacją, które produkują fotele utrzymane w tym samym stylu – zwykle sprzedawane jako „gamingowe”, czyli przeznaczone dla fanów gier komputerowych. Niezależnie od pochodzenia ich zaletą jest atrakcyjny wygląd, dobre wyprofilowanie i szeroki zakres regulacji.
Kolejny fotel produkowany przez firmę wytwarzająca rajdowe „kubełki”. Ta replika pokryta jest sztuczną skórą, ma możliwość regulacji wysokości i maksymalnego kąta odchylenia, można także zmieniać ustawienie podłokietników lub je wyjąć. Pięcioramienna podstawa wyposażona jest w kółka nierysujące powierzchni. Fotel dostępny jest w różnych wersjach kolorystycznych.
Według producenta fotel powstał przede wszystkim z myślą o komputerowych graczach oraz osobach, które spędzają bardzo dużo czasu przed komputerem. Wygodę użytkowania podnoszą dwie poduszki – jedna pod głowę, druga podpierająca plecy w odcinku lędźwiowym (ich położenie można dostosować za pomocą pasków). Fotel może się kołysać, jest też możliwość regulacji kąta oparcia. Pokrycie wykonane z poliestru.
Replika rajdowego „kubełka” Sparco – na tyle dokładna, że producent podkreśla, iż nie jest to fotel samochodowy, przeznaczony do montażu we wnętrzu auta. Szerokie siedzisko zwiększa komfort, mocno wyprofilowane oparcie dobrze podpiera kręgosłup i boki. Mechanizm pozwala na odchylanie fotela do tyłu o maksymalnie 150°, co zapobiega przewróceniu się. Podstawa wykonana jest z aluminium, ma pięcioramienne podparcie z kółkami, pozwala na regulację wysokości siedzenia. Podłokietniki mają możliwość regulacje w wielu płaszczyznach. Fotel dostępny jest w kilku kolorach wykończenia.
Fotel sygnowany przez dwie marki: słynne Lamborghini oraz OMP, wyspecjalizowane w produkcji rozmaitego wyposażenia i akcesoriów na potrzeby motorsportu. Fotel można odchylać, ma regulowaną wysokość siedzenia (w zakresie od 42 do 48 cm), da się też zmianiać kąt między siedziskiem a oparciem. Podłokietniki można regulować, ewentualnie zdemontować.
Tym razem fotel wzorowany nie na odpowiednikach wyczynowych, ale zwykłych siedzeniach z samochodów osobowych. Zaletą jest ergonomiczny kształt, gwarantujący komfort podczas długotrwałego użytkowania – coś, z czego słyną fotele firmy Recaro. Wyposażony jest m.in. w regulację długości siedziska oraz podparcia lędźwiowego, a także nachylenia oparcia i podłokietników. Maksymalna waga użytkownika: 125 kg.