Poziom zadowolenia klientów z usług serwisów samochodowych jest stosunkowo wysoki, jeśli chodzi o jakość oraz czas ich wykonania. Nieco mniej entuzjazmu budzą rosnące koszty wykonywanych napraw, choć spotykają się one z dużym zrozumieniem. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania obejmującego doświadczenia kierowców z warsztatami samochodowymi?
Nawet najlepsze auto wymaga wizyt u mechanika. Najlepiej planować je raz do roku – uniknie się problemów z zaliczeniem przeglądu okresowego, a także wzrośnie szansa na wychwycenie usterek w początkowej fazie. Doświadczenia kierowców z pracą warsztatów postawiło zbadać PKO Leasing.
– Kierowcy są bardzo lojalni wobec warsztatów, które znają i odwiedzają od dawna. Ponad połowa z nich korzysta z jednego, zawsze tego samego serwisu, a tylko mniej niż 1/5 świadomie oddaje auto do kilku różnych serwisów, w zależności od aktualnych potrzeb. Pozostali deklarują, że chętnie korzystaliby z usług wyłącznie jednego warsztatu, gdyby tylko oferował szybsze terminy napraw – wyjaśnia Tomasz Otto, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl.
Przy wyborze miejsca naprawy auta 84% ankietowanych jako kluczowe wskazało ceny na równi z zaufaniem do danego punktu. Na kolejnych miejscach znalazły się: czas i termin wykonywania usługi oraz lokalizacja, czyli odległość od miejsca zamieszkania lub pracy, które wskazało 76% badanych użytkowników aut.
Domowe budżety są drenowane przez wzrosty cen wielu produktów i usług. Na niektórych nie sposób oszczędzić. W przypadku serwisowania auta jest to możliwe, ale warto pamiętać, by zrobić to „z głową”, np. szukając tańszego warsztatu. Lekceważenie usterek generuje niebezpieczeństwo!
Bez względu na to, czy mowa o bieżących czynnościach serwisowych, czy naprawach – kierowcy sygnalizują wzrost cen w warsztatach.
Odebranie z warsztatu naprawionego samochodu nie wystarczy, by klient był w pełni zadowolony z usługi, za którą zapłacił. Najwyraźniej właściciele serwisów doskonale zdają sobie z tego sprawę, bo aż 92% klientów jest zadowolonych z pracy serwisów. Co równie istotne, większość odnotowała poprawę czasu realizacji czy obsługi klienta. Warto też zaznaczyć, że aż 7 na 10 badanych ocenia koszt wykonywanej usługi jako przynajmniej akceptowalny, co wskazuje na dość duży poziom zrozumienia, jeśli chodzi o podwyżki i ich przyczyny. Wśród tych ostatnich wskazano przede wszystkim na wzrost kosztów energii elektrycznej i innych mediów, cen części oraz pozostałych kosztów prowadzenia działalności.