Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
warsztat samochodowy

Warsztaty samochodowe w ocenie klientów – jest drogo, ale... godzimy się z tym faktem| ANALIZA

Warsztaty samochodowe w ocenie klientów – jest drogo, ale... godzimy się z tym faktem| ANALIZA

Poziom zadowolenia klientów z usług serwisów samochodowych jest stosunkowo wysoki, jeśli chodzi o jakość oraz czas ich wykonania. Nieco mniej entuzjazmu budzą rosnące koszty wykonywanych napraw, choć spotykają się one z dużym zrozumieniem. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania obejmującego doświadczenia kierowców z warsztatami samochodowymi?

  • 8 na 10 badanych kierowców zauważa, że ceny serwisu aut wzrosły
  • 7 na 10 kierowców uznaje je – mimo podwyżek – za akceptowalne
  • aż 9 na 10 badanych jest zadowolonych z poziomu wykonywanych usług
  • 2 na 5 kierowców zleca tylko najbardziej konieczne naprawy pojazdu

Nawet najlepsze auto wymaga wizyt u mechanika. Najlepiej planować je raz do roku – uniknie się problemów z zaliczeniem przeglądu okresowego, a także wzrośnie szansa na wychwycenie usterek w początkowej fazie. Doświadczenia kierowców z pracą warsztatów postawiło zbadać PKO Leasing. 

– Kierowcy są bardzo lojalni wobec warsztatów, które znają i odwiedzają od dawna. Ponad połowa z nich korzysta z jednego, zawsze tego samego serwisu, a tylko mniej niż 1/5 świadomie oddaje auto do kilku różnych serwisów, w zależności od aktualnych potrzeb. Pozostali deklarują, że chętnie korzystaliby z usług wyłącznie jednego warsztatu, gdyby tylko oferował szybsze terminy napraw – wyjaśnia Tomasz Otto, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl.

Przy wyborze miejsca naprawy auta 84% ankietowanych jako kluczowe wskazało ceny na równi z zaufaniem do danego punktu. Na kolejnych miejscach znalazły się: czas i termin wykonywania usługi oraz lokalizacja, czyli odległość od miejsca zamieszkania lub pracy, które wskazało 76% badanych użytkowników aut.

Jak ceny serwisowania samochodów wpływają na decyzje kierowców

Domowe budżety są drenowane przez wzrosty cen wielu produktów i usług. Na niektórych nie sposób oszczędzić. W przypadku serwisowania auta jest to możliwe, ale warto pamiętać, by zrobić to „z głową”, np. szukając tańszego warsztatu. Lekceważenie usterek generuje niebezpieczeństwo!

wplyw-cen-serwisowania-na-decyzje-kierowcow-wykres

Percepcja poziomu cen w warsztatach

Bez względu na to, czy mowa o bieżących czynnościach serwisowych, czy naprawach – kierowcy sygnalizują wzrost cen w warsztatach.

percepcja-poziomu-cen-w-warsztatach-samochodowych

Co wpływa na zadowolenie klientów serwisów samochodowych

Odebranie z warsztatu naprawionego samochodu nie wystarczy, by klient był w pełni zadowolony z usługi, za którą zapłacił. Najwyraźniej właściciele serwisów doskonale zdają sobie z tego sprawę, bo aż 92% klientów jest zadowolonych z pracy serwisów. Co równie istotne, większość odnotowała poprawę czasu realizacji czy obsługi klienta. Warto też zaznaczyć, że aż 7 na 10 badanych ocenia koszt wykonywanej usługi jako przynajmniej akceptowalny, co wskazuje na dość duży poziom zrozumienia, jeśli chodzi o podwyżki i ich przyczyny. Wśród tych ostatnich wskazano przede wszystkim na wzrost kosztów energii elektrycznej i innych mediów, cen części oraz pozostałych kosztów prowadzenia działalności. co-wplywa-na-zadowolenie-klientow-serwisow-samochodowych

Czytaj także