Auta tanie i łatwe do sprzedania – prezentujemy 10 popularnych używanych modeli, z których każdy można kupić za jedną statystyczną wypłatę, A także – szybko znaleźć na taki samochód nabywcę. Wybór jest całkiem szeroki i z różnych segmentów: od Toyoty Yaris przez Opla Astrę po Volkswagena Passata.
Główny Urząd Statystyczny podał, że przeciętne wynagrodzenie w I kwartale 2024 r. wyniosło 8147,38 zł brutto. W przypadku zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę oznacza to kwotę „na rękę” blisko 5900 zł. Jakie samochody można kupić, zakładając budżet zakupowy na poziomie 5300-5900 zł?
O pomoc w znalezieniu odpowiedzi poprosiliśmy analityków sieci sprzedaży używanych samochodów AAA Auto, którzy dysponują narzędziami do monitorowania rynku i ogłoszeń. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze w 2024 r. używane modele we wspomnianym przedziale kwotowym.
Warto szukać właśnie liderów rynku – auta te będą łatwiejsze do zakupu, ewentualnych napraw oraz późniejszego odsprzedania.
Nawet przy zakupie taniego auta kontrola to podstawa. Polecamy udanie się na badanie techniczne. Jeżeli pojazd nie będzie go w stanie zaliczyć, raczej nie należy finalizować transakcji – naprawa może się okazać nieopłacalna lub jej koszt sięgnie wartości auta.
Bardzo trwała mechanika, oszczędny silnik, funkcjonalne i całkiem przestronne wnętrze to główne zalety Yarisa. Po stronie wad można wpisać problemy z korozją oraz ubogie wyposażenie wielu egzemplarzy.
Kompaktowy Peugeot wciąż wygląda dobrze, jest przestronny i ma udane silniki. Niestety masę problemów potrafią sprawiać elektryka i elektronika. Dotyczy to zwłaszcza aut z początku produkcji.
Za niewielką kwotę można kupić zwłaszcza trzydrzwiową wersję z bazowym wyposażeniem i niezbyt udanym silnikiem 1.2 R3. Polo jest funkcjonalne i świetnie zaopatrzone w części zamienne.
Ogromna popularność modelu sprawiła, że na rynku wtórnym nie brakuje aut z polskich salonów. Oczywiście tanie Fabie nie zachwycą stanem i wyposażeniem. Silniki to zwykle średnie 1.2 R3 oraz 1.4 OHV.
W założonym budżecie uda się kupić Focusa II, ale polecamy rozejrzenie się za zadbaną i dobrze wyposażoną „jedynką”. Wciąż można trafić na auta od drugiego właściciela. Uwaga na korozję nadwozia!
Atrakcyjny design, wysoki poziom bezpieczeństwa i udane silniki benzynowe przemawiają za Megane. Mankamenty to zużyte już diesle, awaryjna elektronika czy problematyczne zawieszenie.
Popularność Golfa, mnogość wersji i zróżnicowany stan sprawiają, że zainteresowany zakupem będzie miał w czym wybierać. Model jest znany mechanikom, a części nie brakuje, co obniża koszty napraw.
Podaż oraz stopień zużycia wielu egzemplarzy przekładają się na niezbyt wyśrubowane ceny Passatów. W przypadku generacji B5 ważny jest stan wielowahaczowego przedniego zawieszenia – naprawa sporo kosztuje.
Dostępność słabych wersji i duża liczba aut z flot ciągną w dół ceny ofertowe Fiest. Bez względu na wariant to przyjemne w prowadzeniu auto. Diesle PSA są trwałe i oszczędne. Coraz większym problemem jest rdza.
Pod względem liczby ofert Astra wyraźnie wygrała z Corsą (58 szt., 13 dni na sprzedaż). Ale oba Ople zasługują na zainteresowanie ze względu na korzystną relację ceny do wieku oraz niskie koszty utrzymania.