Nowa Astra kombi będzie oferowana m.in. w wersji hybrydowej typu plug-in.
Kompaktowe kombi to w przypadku Opla klasyka gatunku – takie modele powstawały już w latach 60. ubiegłego wieku (Kadett A Caravan). Od tamtej pory każda generacja Kadetta i Astry miała w gamie taką praktyczną odmianę.
Nie inaczej jest w przypadku szóstego wcielenia Astry. Nowy model debiutuje w nieco ponad 4 miesiące po hatchbacku. W porównaniu z poprzednikiem zmieniły się proporcje nadwozia. Astra Sports Tourer ma obecnie 464,2 cm długości, czyli jest krótsza od „piątki” o 6 cm, ale ma za to o 7 cm większy rozstaw osi (273,2 cm). Przy okazji to także więcej – o 5,7 cm – niż w nowej Astrze hatchback.
Pojemność bagażnika Sports Tourera wynosi od 608 (+68 l) do 1634 l (+4 l). W wersjach hybrydowych z akumulatorem pod podłogą wartości te wynoszą 548-1574. Oparcia kanapy dzielone są w proporcji 40:20:40, a w odmianach z silnikami spalinowymi zastosowano podwójną podłogę – można ją ustawiać na dwóch wysokościach lub umocować pod kątem 45 stopni. Przewidziano miejsce na zdemontowaną roletę (mieści się nawet pod podłogą usytuowaną w dolnym położeniu), a apteczkę i zestaw naprawczy do opon umieszczono w schowkach, do których jest dostęp zarówno od strony bagażnika jak i kabiny.
Astra Sports Tourer będzie oferowana z szeroka gama zespołów napędowych. Do wyboru przewidziano benzynowe silniki 1.2 turbo o trzech cylindrach (konstrukcja PSA, stosowana szeroko w modelach obecnego koncernu Stellantis), rozwijające 110 lub 130 KM.
Bardzo słusznie, że Opel nie pozbywa się jeszcze z gamy turbodiesla, szczególnie że ten, z którym będzie można kupić Astrę ST (1.5 o mocy 130 KM) jest znakomity – cichy, dynamiczny i bardzo oszczędny – idealnie pasujący do rodzinnego charakteru kompaktowego kombi. 130-konna odmiana benzynowa i diesel mogą współpracować nie tylko z przekładnią manualną, ale także z 8-stopniowym automatem.
Poza wariantami typowo spalinowymi Astra ST otrzyma także dwie wersje hybrydowe typu plug-in (silniki 1.6 i elektryczny). Mocniejsza ma 225 KM, ale podstawowa rozwija 180 KM. Ponadto w 2023 roku ma się pojawić w pełni elektryczna Astra, ale na razie nie wiadomo jeszcze, czy w obu wersjach nadwoziowych czy np. tylko jako hatchback.