Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Opel Astra ST tył

Astra szóstej generacji w wersji Sports Tourer, czyli kombi

Astra szóstej generacji w wersji Sports Tourer, czyli kombi

Nowa Astra kombi będzie oferowana m.in. w wersji hybrydowej typu plug-in.

Kompaktowe kombi to w przypadku Opla klasyka gatunku – takie modele powstawały już w latach 60. ubiegłego wieku (Kadett A Caravan). Od tamtej pory każda generacja Kadetta i Astry miała w gamie taką praktyczną odmianę.

Nie inaczej jest w przypadku szóstego wcielenia Astry. Nowy model debiutuje w nieco ponad 4 miesiące po hatchbacku. W porównaniu z poprzednikiem zmieniły się proporcje nadwozia. Astra Sports Tourer ma obecnie 464,2 cm długości, czyli jest krótsza od „piątki” o 6 cm, ale ma za to o 7 cm większy rozstaw osi (273,2 cm). Przy okazji to także więcej – o 5,7 cm – niż w nowej Astrze hatchback.

Pojemność bagażnika Sports Tourera wynosi od 608 (+68 l) do 1634 l (+4 l). W wersjach hybrydowych z akumulatorem pod podłogą wartości te wynoszą 548-1574. Oparcia kanapy dzielone są w proporcji 40:20:40, a w odmianach z silnikami spalinowymi zastosowano podwójną podłogę – można ją ustawiać na dwóch wysokościach lub umocować pod kątem 45 stopni. Przewidziano miejsce na zdemontowaną roletę (mieści się nawet pod podłogą usytuowaną w dolnym położeniu), a apteczkę i zestaw naprawczy do opon umieszczono w schowkach, do których jest dostęp zarówno od strony bagażnika jak i kabiny.

Astra Sports Tourer będzie oferowana z szeroka gama zespołów napędowych. Do wyboru przewidziano benzynowe silniki 1.2 turbo o trzech cylindrach (konstrukcja PSA, stosowana szeroko w modelach obecnego koncernu Stellantis), rozwijające 110 lub 130 KM.

Bardzo słusznie, że Opel nie pozbywa się jeszcze z gamy turbodiesla, szczególnie że ten, z którym będzie można kupić Astrę ST (1.5 o mocy 130 KM) jest znakomity – cichy, dynamiczny i bardzo oszczędny – idealnie pasujący do rodzinnego charakteru kompaktowego kombi. 130-konna odmiana benzynowa i diesel mogą współpracować nie tylko z przekładnią manualną, ale także z 8-stopniowym automatem.

Poza wariantami typowo spalinowymi Astra ST otrzyma także dwie wersje hybrydowe typu plug-in (silniki 1.6 i elektryczny). Mocniejsza ma 225 KM, ale podstawowa rozwija 180 KM. Ponadto w 2023 roku ma się pojawić w pełni elektryczna Astra, ale na razie nie wiadomo jeszcze, czy w obu wersjach nadwoziowych czy np. tylko jako hatchback.

Opel Astra Sports Tourer przód
Astra ma przód typowy dla nowych modeli niemieckiej marki (tzw. Opel Vizor). Reflektory mogą być diodowe matrycowe (IntelliLux).
Opel
Opel Astra Sports Tourer bok
W porównaniu z poprzednim modelem nowa Astra Sports Tourer ma krótszy przedni zwis i większy rozstaw osi.
Opel
Opel Astra Sports Tourer tył
Nowa Astra Sports Tourer jest o 3 cm niższa (ma 148 cm) od samochodu piątej generacji. 
Opel
Opel Astra Sports Tourer tył
Opel
Opel Astra Sports Tourer bagażnik
Próg bagażnika znajduje się na wysokości 60 cm nad ziemią.
Opel
Opel Astra Sports Tourer deska rozdzielcza
Cyfrowe wskaźniki i ekran systemu multimedialnego łączą się w jedną całość. Zapewniono bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Opel

Czytaj także