Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Francuski konkurent Audi Q8 – DS 9 Crossback

Oto wizualizacja blisko pięciometrowego SUV-a DS. 

  • Topowa odmiana ma rozwijać 360 KM
  • Z czasem może dołączyć wersja elektryczna
  • Spodziewany debiut: w 2022 r.

Za półtora roku możemy poznać największego z SUV-ów DS. Samochód ma się nazywać 9 Crossback i będzie rywalizował w segmencie SUV-ów klasy wyższej, co oznacza konkurentów w postaci np. Audi Q8, BMW X6, Lexusa RX-a i Mercedesa GLE Coupe.

Nowy SUV ma dzielić platformę z modelem DS 9, czyli mierzącym 493 cm długości samochodem klasy wyższej, który właśnie trafił na polski rynek i konkuruje m.in. z Audi A6.

Design DS 9 Crossbacka wywodzi się z prototypowego DS-a Aero Sport Lounge, który został przedstawiony w lutym 2020 r. Seryjne auto będzie więc mieć ekspresyjny, awangardowy wygląd i sportową sylwetkę. Tylna szyba zostanie poprowadzona pod łagodnym kątem, kojarzącym się ze sportowymi autami, a część wersji może otrzymać chowane w karoserii klamki bocznych drzwi. Samochód ma mierzyć około 495 cm długości, ale jak na SUV-a będzie dość niski (szacowana wysokość: 160 cm).

Początkowo filarem gamy zostaną wersje z napędem hybrydowym, choć odmiany zasilane wyłącznie silnikiem spalinowym też powinny do niej trafić. Spektrum mocy tego francuskiego SUV-a klasy wyższej szacujemy na 225-360 KM. Z czasem ofertę może uzupełnić wersja z napędem elektrycznym.

DS 9 Crossback będzie już czwartym seryjnym SUV-em marki DS, którą założono w 2014 r. i dziś jest częścią koncernu Stellantis. Pierwszym produkcyjnym SUV-em DS-a był przedstawiony w 2014 r. kompaktowy DS 6. Ten mierzący 455 cm długości samochód oferowano w Chinach. W 2017 r. pokazano kompaktowego DS 7 Crossbacka, a rok później miejskiego DS 3 Crossbacka. Oba auta są kluczowymi modelami w aktualnej ofercie DS.

DS9Crossback
Tak ma wyglądać topowy SUV DS.
Wizualizacja: Jean Francois Hubert
DSLpiec
Ten prototypowy DS Aero Sport Lounge był punktem wyjścia dla designu DS 9 Crossbacka.
DSLcztery
Prototypowy Aero Sport Lounge ma 23-calowe koła. W topowej wersji seryjnego auta ich średnica może być o jeden lub dwa cale mniejsza.
DSLtrzy
Tylną szybę w prototypie nachylono pod łagodnym kątem. W seryjnym aucie ma być tak samo.

Czytaj także