Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Compass e-Hybrid – tył w ruchu

Jeep Compass e-Hybrid – wyznacza kierunek

Jeep Compass e-Hybrid – wyznacza kierunek

Kompaktowy SUV Jeepa – model Compass – dostępny jest teraz w aż dwóch wersjach hybrydowych.

Ten model Jeepa doskonale łączy dwa gorące trendy w dzisiejszej motoryzacji. Po pierwsze, jest SUV-em, i to nie byle jakim, bo marki, która od ponad 80 lat buduje swoje kompetencje w autach terenowych i dla wielu jest synonimem pojazdu radzącego sobie z każdą drogą. Po drugie, gama Compassa składa się z dwóch nowoczesnych i zelektryfikowanych jednostek.

02_Jeep Compass e-hybrid S przod w ruchu
Compass dostępny jest w aż pięciu wersjach wyposażenia. Na zdjęciu topowa odmiana S z projektorowymi reflektorami LED.

W pierwszej kolejności wprowadzono hybrydową odmianę typu plug-in o nazwie 4xe (moc 190 lub 240 KM). To propozycja dla tych, którzy stawiają na osiągi, potrzebują napędu 4x4 i mają możliwość regularnego doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła. Dzięki temu mogą pokonać do 54 kilometrów w trybie bezemisyjnym.

09_Jeep Compass e-hybrid  deska rozdzielcza
Kokpit zaprojektowano w zgodzie z najnowszymi trendami (m.in. ekran zamiast zegarów), ale pozostał przyjazny w obsłudze. Podstawowe funkcje mają przypisane fizyczne przyciski i pokrętła.

Nowością jest druga odmiana hybrydowa, czyli Compass e-Hybrid, który wyróżnia się komfortowym charakterem, niskim zużyciem paliwa i bardziej przystępną ceną. Sercem jego innowacyjnego układu napędowego jest nowy benzynowy silnik 1.5 T4 turbo zestawiony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią, z którą zintegrowano silnik elektryczny 48 V o mocy 15 kW (20 KM).

02_Jeep Compass e-hybrid S drazek przekladni automatycznej
7-biegowa automatyczna przekładnia DCT to standard w wersji e-Hybrid.

Dzięki zastosowanym tu rozwiązaniom kierowcy nie muszą rezygnować ze swoich nawyków, a zyskują możliwość poruszania się w trybie w pełni elektrycznym przy niskiej prędkości, podczas parkowaniu czy rozruchu. Układ e-Hybrid pozwala na oszczędną jazdę (np. w korkach) i pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,7-6,1 l/100 km.

Jeep Renegade przód i bok
Nieco mniejszy Renegade także oferowany jest z tym samym układem napędowym.

Czytaj także