Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowy Fiat 600 – przód

Nowy Fiat 600 – polska produkcja

Nowy Fiat 600 – polska produkcja

Konstruktorzy Fiata od lat specjalizują się w budowaniu doskonałych aut miejskich. Nowy Fiat 600 powstał na bazie tych doświadczeń, a produkowany jest w Polsce.

Jeśli jakieś auto sprawdza się w ruchu miejskim Mediolanu, Turynu czy Rzymu, to sprawdzi się wszędzie. Przy okazji włoskie pochodzenie jest również gwarancją wyjątkowego stylu, czego dowodzi obecne wcielenie Nowego Fiata 600. Ten większy, 5-drzwiowy brat modelu 500 łączy w sobie unikalny design z funkcjonalnością crossovera o podwyższonym do 20 cm prześwicie.

Nowy Fiat 600 mierzy 417 cm długości, co zdecydowanie ułatwia poruszanie się w gęstym miejskim ruchu i sprawia, że parkowanie nie jest problemem. Jednocześnie jest na tyle przestronny, że pomieści nawet pięć osób i solidny zestaw bagaży. 

Nowy Fiat 600 dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych. W pierwszej kolejności zaprezentowano wariant elektryczny. To idealny format pojazdu do tego typu napędu. Po pierwsze to samochód miejski, a w takich warunkach „elektryki” mają najwięcej sensu. Po drugie jego bateria ma rozsądną pojemność, a co za tym idzie masa auta nie jest przesadnie wysoka. Po trzecie, Nowy Fiat 600e nie ma wyśrubowanej mocy – jest odpowiednia do charakteru tego crossovera, zapewniając dobre osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu energii, dzięki któremu zasięg w ruchu miejskim sięga nawet 600 kilometrów.

Gamę Nowego Fiata 600 uzupełnia nowoczesna wersja hybrydowa, która zapewnia płynną jazdę i niskie zużycie paliwa. „Dodatkowa” moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas ruszania, ciesząc kierowcę cichą pracą i harmonijnymi reakcjami. Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy samochód zwalnia.

Fiat 600e auto lider 2024 przód
W najnowszej edycji plebiscytu Auto Lider Nowy Fiat 600e zwyciężył w kategorii Premiera Motoryzacyjna.

Obie dostępne odmiany Nowego Fiata 600 produkowane są w polskich zakładach koncernu Stellantis i dostępne w ciekawych, bogato specyfikowanych wersjach wyposażeniowych. Dla klientów przewidziano także atrakcyjne i przystępne formy finansowania oraz możliwość przedłużonej ochrony do 5 lat i 200 tysięcy kilometrów.

Nowy Fiat 600e

Fiat 600e LaPrima tył

Elektryczny Nowy Fiat 600e napędzany jest jednostką o mocy 156 KM, akumulator trakcyjny ma pojemność 54 kWh, a masa auta to jedynie 1520 kg. Dzięki temu łączy dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,0 s) z dużym zasięgiem, który w cyklu mieszanym wynosi 409 km, a w ruchu miejskim nawet 604 km.  

Nowy Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 Hybrid przód

Charakterystyczna dla Nowego Fiata 600 Hybrid płynna jazda jest zasługą cichego i sprawnego przechodzenia między pracą silnika spalinowego a elektrycznego. 100-konna jednostka benzynowa i silnik elektryczny (21 kW) zintegrowany z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną zapewniają harmonię działania oraz pozbawioną zwłoki reakcję na ruch pedału gazu. Układ hybrydowy ma także wpływ na niskie zużycie paliwa, które wynosi średnio zaledwie 4,9 l/100 km (WLTP).

Czytaj także