Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Robert Kubica

Kubica wystartuje w całym cyklu European Le Mans Series

Kubica wystartuje w całym cyklu European Le Mans Series

Robert Kubica potwierdził udział w cyklu wyścigów długodystansowych w Europie.

Nie od dziś wiadomo, że Robert Kubica stara się przede wszystkim ścigać i sam fakt posiadania posady kierowcy testowego w F1 go nie zadowala. Tak było w zeszłym sezonie, gdy obowiązki w Formule 1 łączył z wyścigami w renomowanej serii DTM. W roku 2021 na razie zaliczył nieudany start w wyścigu 24h Daytona (wycofanie zespołu z przyczyn technicznych), ale teraz informacje są znacznie lepsze. Polski kierowca potwierdził, że poza pracą dla Alfa Romeo Racing Orlen weźmie udział w pełnym cyklu European Le Mans Series (organizowanym przez Automobile Club de l'Ouest, który odpowiada m.in. za wyścig 24h Le Mans).

To interesująca seria, na którą składa się sześć wyścigów trwających po cztery godziny każdy. Startują w niej pojazdy w trzech klasach. Dwie, LMP2 i LMP3, to tzw. prototypy, czyli samochody stworzone specjalnie do zawodów, natomiast LMGTE to wyścigowe auta oparte na modelach seryjnych (np. Ferrari), których w wersji drogowej zbudowano minimum 100 szt. Kubica będzie prowadził auto najwyższej kategorii LMP2 belgijskiego zespołu WRT. Dla tej doświadczonej w innych klasach ekipy start w LMP2 też będzie w zasadzie nowością (poza serią ELMS wystawia ona także auta w wyższej serii wyścigów długodystansowych, czyli WEC). Na razie nie wiadomo, kto będzie parterem Polaka w teamie.

A oto, co powiedział Robert Kubica odnośnie swoich startów w cyklu ELMS w zespole WRT:

Jestem bardzo zadowolony, że dołączam do zespołu WRT. Zarówno dla mnie, jak i teamu będzie to nowe wyzwanie. Razem odkryjemy wiele nowych rzeczy, w serii, której stawka jest silna i konkurencyjna, pełna utalentowanych zawodników. To będzie mój pierwszy pełen sezon w wyścigach długodystansowych, w których dzieli się samochód z kolegami z zespołu (coś, co poznałem kilka dni temu podczas startu w Daytonie). Nie mogę się doczekać współpracy z teamem, tak w fabryce, jak i na torze. Cały projekt jest niezwykle motywujący. Chciałbym podziękować Vincentowi (Vosse, szef WRT), który bardzo mocno się starał, by stało się to możliwe.

Sezon ELMS zapowiada się naprawdę ciekawie, bo w cyklu weźmie udział 16 samochodów LMP2, 17 LMP3 i 10 LMGTE. Zawody będą rozgrywane na 6 europejskich torach, a kalendarz przedstawia się następująco:

  • 13 kwietnia – Barcelona, Hiszpania: oficjalne testy
  • 18 kwietnia – Barcelona, Hiszpania
  • 16 maja – Red Bull Ring, Austria
  • 11 lipca – Monza, Włochy
  • 29 sierpnia – Le Castellet, Francja
  • 19 września – Spa-Francorchamps, Belgia
  • 24 października – Portimao, Portugalia
2016_ORECA07_Presentation_07
Zespół WRT wystawia samochód LMP2. To francuski model 07 firmy Oreca. Do napędu służy wolnossący silnik 4.2 V8 Gibson GK-428 o mocy 603 KM. 
Zdjęcie: Oreca

Zdjęcie główne: Alfa Romeo Racing Orlen/Sauber Group (ze strony: www.sauber-group.com)

Czytaj także