Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Puma ST Gold Edition

Zaprojektowany przez fanów – Ford Puma ST Gold Edition

Zaprojektowany przez fanów – Ford Puma ST Gold Edition

W internetowych ankietach Ford zapytał, jak ma wyglądać i jaką nazwę nosić specjalna wersja Pumy ST. Oto co wyniknęło z odpowiedzi internautów.

Ford wpadł na ciekawy pomysł. Zamiast całkiem samodzielnie stworzyć zaplanowaną edycję specjalną swojego miejskiego crossovera Puma, postanowił zapytać fanów (i/lub potencjalnych klientów) nie tylko, jak taka odmiana powinna się nazywać, ale także jakie zmiany stylizacji mają zostać wprowadzone w stosunku do standardowego wariantu. Ankiety przeprowadzono w ciągu dziesięciu dni na profilach Forda na Instagramie oraz Twitterze i w sumie zebrano ponad 275 tysięcy odpowiedzi.

Limitowana (do ilu egzemplarzy jednak nie podano) edycja sportowej Pumy ST będzie się nazywać Gold Edition (do wyboru była także Puma ST 24K Edition). W głosowaniu zdecydowano także, że auto ma być koloru czarnego (wygrał z szarym), a jego nadwozie ma zdobić szeroki srebrny pas ze złotymi liniami biegnący przez maskę, dach oraz pokrywę bagażnika. Ponadto w złotym kolorze zostaną pomalowane 19-calowe obręcze, a zaciski hamulcowe będą czerwone. We wnętrzu pojawią się m.in. szaro-czarne pasy bezpieczeństwa oraz inna tapicerka ze złotymi elementami i kontrastowymi szwami. Auto otrzyma także okolicznościową plakietkę.

Nie są to wprawdzie zmiany bardzo istotne, ale na pewno sposób, w jaki postanowiono stworzyć tę wersję, zasługuje na uwagę. Jeśli chodzi o stronę mechaniczną, limitowana Puma ST Gold Edition nie będzie się różnić od standardowej. Podstawowa specyfikacja jest następująca: benzynowy silnik 1.5 turbo o trzech cylindrach rozwija 200 KM przy 6000 obr./min i 320 Nm pomiędzy 2500 a 3500 obr./min.

Wyposażone w manualną 6-biegową skrzynię, ważące 1358 kg przednionapędowe auto rozpędza się do prędkości maksymalnej 220 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7s. Puma ST ma m.in. system wyboru trybów jazdy (Normal, Sport, Track i Eco) oraz mechanizm różnicowy marki Quaife z mechaniczną „szperą” (opcja w ramach pakietu Performance za 4650 zł).

Warto zaznaczyć, że Puma to prawdziwy przebój Forda w Europie. W tym roku jest najchętniej kupowanym modelem tej marki na Starym Kontynencie. W ciągu czterech miesięcy 2021 r. sprzedano już 53 024 szt. (dane Jato Dynamics). Miejski crossover wyprzedził zatem Fiestę (45 tys.) oraz Focusa (38 tys.).

Dostawy Forda Puma ST Gold Edition mają się rozpocząć pod koniec bieżącego roku.

Ford Puma ST Gold Edition przód
Karoseria limitowanej Pumy ST Gold Edition będzie pomalowana na czarno – ze złotymi dodatkami. Złoty lakier znajdzie się także na felgach.
Ford
Ford Puma ST Gold Edition maska
Dekoracyjne pasy biegną przez całe nadwozie.
Ford
Ford Puma ST Gold Edition koło
Obręcze o średnicy 19 cali to standard w Pumie ST. W Gold Edition są złote.
Ford
Ford Puma ST Gold Edition tapicerka
Częściowo skórzana tapicerka otrzymała kontrastowe szwy.
Ford
Ford Puma ST Gold Edition deska
Wykończenie materiałem o fakturze karbonu to standard w Pumie ST.
Ford

Czytaj także