Przed wejściem Yarisa Crossa do sprzedaży Toyota pokazała nowy wariant jego wyposażenia – Adventure.
Toyota zaprezentowała swojego całkiem nowego miejskiego SUV-a – Yarisa Crossa – niemal rok temu. Przedsprzedaż auta rozpocznie się w drugim kwartale bieżącego roku, a początek regularnej sprzedaży – we wrześniu.
Yaris Cross będzie oferowany w kilku wersjach wyposażenia, m.in. Comfort, Executive oraz właśnie pokazanej Adventure. Ma ona podkreślać terenowy charakter Yarisa Crossa poprzez zastosowanie zmodyfikowanego zderzaka przedniego oraz srebrnej nakładki tylnego. Ponadto odmianę Adventure wyróżniają srebrne relingi dachowe, 18-calowe ciemne felgi, a we wnętrzu tapicerka wykonana ze skóry ekologicznej i tkaniny, czarna podsufitka oraz złota listwa dekoracyjna na desce rozdzielczej. Wariantem Yarisa Cross Adventure jest Premiere Edition. Ma on w standardzie dwukolorowe 18-calowe obręcze, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika (także ruchem stopy pod zderzakiem), dwukolorowe nadwozie, skórzaną tapicerkę oraz wyświetlacz przezierny.
Yaris Cross został zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture) z serii GA-B. Podstawowe wymiary auta to: długość 418 cm (zwykły Yaris – 394 cm), szerokość 177 cm (Yaris – 175 cm), wysokość 156 cm (Yaris 150 cm), rozstaw osi 256 cm (w obu autach jest taki sam). Bagażnik ma pojemność 390 l i podwójną podłogę, a oparcia kanapy są dzielone w proporcji 40:20:40.
W gamie kluczową rolę odegra napęd hybrydowy (czwartej generacji) znany już ze standardowego Yarisa hatchbacka. Wykorzystano w nim benzynową trzycylindrową jednostkę 1.5 pracującą w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny i bezstopniową przekładnię e-CVT. Łącznie do dyspozycji jest tutaj 116 KM. Osiągów Yarisa Crossa na razie nie podano, ale można przyjąć, że prędkość maksymalna będzie taka jak w zwykłym Yarisie (175 km/h), natomiast przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie więcej niż w mniejszym i lżejszym aucie (9,7 s).
Jakkolwiek użyty wyżej przymiotnik „terenowy” brzmi nieco śmiesznie w zestawieniu z miejskim SUV-em (lub jak kto woli – crossoverem), ale akurat w przypadku Yarisa Crossa nie jest zupełnie na wyrost. Ten model ma bowiem spory prześwit, całkiem duże koła, ale przede wszystkim – jako jeden z niewielu modeli tej klasy – może być wyposażony w napęd 4x4. To układ o nazwie AWD-i, w którym nie ma mechanicznego połączenia między osiami, a za napęd tylnych kół odpowiada dodatkowy silnik elektryczny. Standardowo moment obrotowy jest przekazywany na przód, ale gdy wymaga tego sytuacja – do akcji wkracza „elektryka” z tyłu.
Wśród systemów bezpieczeństwa znajdą się m.in. układ automatycznego hamowania awaryjnego, asystenci pasa ruchu i martwego pola, system ostrzegania o zbliżających się pojazdach podczas cofania, a także kamery 360 stopni czy automatyczne wspomaganie parkowania.