Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Hybrydowy kompaktowy crossover – nowa Honda HR-V

Honda pokazała nową generację kompaktowego crossovera HR-V, ale na razie nie ujawniła wielu informacji na jego temat.

Jeszcze oferowana druga generacja Hondy HR-V ma osiem lat na karku (w 2013 r. pojawiła się w Japonii jako Vezel, a w 2015 r. już jako HR-V w Europie), i choć była modernizowana, trudno jej rywalizować z najnowszym konkurentami w swoim segmencie. Sprzedaż w Europie jest bardzo niska – wśród modeli Hondy HR-V znajduje się na ostatnim miejscu (nie licząc niszowego NSX-a i niedawno wprowadzonego elektrycznego modelu e). I to w  dobie ogromnej popularności SUV-ów i crossoverów.

Tę niekorzystną sytuację powinno zmienić właśnie zaprezentowane trzecie wcielenie HR-V. Na razie Honda pokazała zdjęcia auta (i to nie w europejskiej specyfikacji), ograniczając się do garstki ogólników na jego temat. To dziwne, zważywszy, jak ważny to model.

Nowy HR-V jest postawniejszy od poprzedniego, zmienił się także wyraźnie profil auta – dach jest bardziej płaski, a tylna szyba wyraźnie mocniej pochylona. Atutem kabiny będzie wyjątkowa przestronność. Typowo dla Hondy postawiono także na dużą funkcjonalność bagażnika – oparcia kanapy składają się na płasko, a jej siedziska można podnieść do pionu (Magic Seats), co umożliwia przewiezienie we wnętrzu przedmiotów o dużych gabarytach.

W przeciwieństwie do elektrycznego modelu e HR-V ma bardzo konserwatywnie zaprojektowany kokpit, z analogowym panelem klimatyzacji i tradycyjnym wybierakiem automatu. Auto otrzyma oczywiście zestaw nowoczesnych systemów bezpieczeństwa czynnego, wśród których znajdą się m.in. adaptacyjny tempomat, układ zapobiegający kolizji (z wykrywaniem pieszych) czy aktywny asystent pasa ruchu.

Kompaktowy crossover plus napęd hybrydowy to obecnie przepis na murowany rynkowy sukces. Dlatego trzecia generacja Hondy HR-V będzie oferowana właśnie w takiej wersji – e:Hev. Na razie nie podano szczegółów technicznych, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że to ten sam napęd, który znajduje się w Jazzie – spokrewnionym technicznie z modelem HR-V. Wykorzystano w nim benzynowy wolnossący silnik o pojemności skokowej 1,5 litra (97 KM, 131 Nm), który wspomaga jednostka elektryczna oraz przekładnię bezstopniową (e-CVT). Moc systemowa wynosi 109 KM. W Japonii zaoferowany zostanie wariant z napędem na cztery koła, ale raczej wątpliwe, by pojawił się on w Europie – u nas HR-V będzie przednionapędowy.

Nowa Honda HR-V trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie pod koniec 2021 r.

329173_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Wydaje się, że nowa Honda HR-V urosła, ale na razie producent nie podał danych technicznych.
329175_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Niestety, pozostawiono niepraktyczną klamkę w tylnych drzwiach.
329176_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Koła są takiej samej wielkości, jak w poprzednim modelu (auto na zdjęciu: 225/50 R18).
329177_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Design HR-V radykalnie się zmienił. Wielki żebrowany grill jest inny niż w pozostałych modelach marki.
329178_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Kolejna nowość w wyglądzie HR-V – pas świateł na całą szerokość karoserii.
329170_Honda_HR-V_e_HEV_2021
W kabinie nie eksperymentowano z nietypowymi rozwiązaniami. Honda obiecuje miękkie materiały wykończeniowe i wyższy niż dotąd komfort jazdy.
329171_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Wnętrze ma być wyjątkowo przestronne.
329174_Honda_HR-V_e_HEV_2021
Kanapa nadal będzie mieć unoszone do pionu siedziska Magic Seats.

Czytaj także