Honda konsekwentnie elektryfikuje swoją gamę. Kolejnym modelem z napędem hybrydowym jest HR-V. Właśnie pokazano kokpit jego europejskiej odmiany.
Trzecia generacja kompaktowego SUV-a Hondy – HR-V – trafi do sprzedaży w Europie pod koniec tego roku i będzie oferowana jedynie z napędem hybrydowym (e:HEV).
Honda planuje, by w 2022 r. wszystkie główne modele sprzedawane na rynkach Starego Kontynentu były zelektryfikowane. Oznacza to, że również nowe, jedenaste wcielenie Civica zadebiutuje – najpewniej jeszcze w tym roku – jako hybryda (czy oprócz takiej wersji pojawią się także wyłącznie spalinowe, na razie nie wiadomo). Obecnie można kupić hybrydowego Jazza (i jego odmianę Crosstar) oraz CR-V.
Na pierwszych zdjęciach z premiery HR-V widniała jeszcze deska rozdzielcza wersji japońskiej (znanej jako Vezel). Teraz Honda opublikowała fotografię odmiany z kierownicą „po właściwej stronie”. Uwagę zwraca tradycyjne podejście do rozmieszczenia elementów sterowania. Mimo zastosowania dotykowego centralnego ekranu pozostawiono z jego boku pokrętło do regulacji głośności i przyciski-skróty, a także – co jest coraz rzadziej wykorzystywane – analogowy, znacznie łatwiejszy w obsłudze panel klimatyzacji. Projektanci oparli się także pokusie zamontowania małego i niezbyt ergonomicznego wybieraka automatu.
HR-V powstało na zmodernizowanej wersji globalnej małej platformy podwoziowej Hondy. Przemyślane rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego oraz centralne usytuowanie zbiornika paliwa mają być gwarancją uzyskania jeszcze przestronniejszego – m.in. jeśli chodzi o miejsce na nogi i ramiona – oraz wygodniejszego wnętrza (mimo tylko nieznacznego zwiększenia rozmiarów zewnętrznych nowego modelu w stosunku do poprzednika). HR-V otrzyma charakterystyczne dla Hondy rozwiązanie Magic Seats. Pozwala ono podnieść siedziska kanapy do pionu i umieścić w kabinie przedmioty o dużych gabarytach.