Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe otrzyma nowe zawieszenie, kolory, obręcze kół i luksusową wersję Edition.
Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe debiutował w marcu 2018 r., więc jeszcze za wcześnie na większą modernizację, która w droższych modelach Mercedesa z reguły wypada w czwartym roku ich produkcji. Poważniejszych zmian należy się więc spodziewać w 2022 r. Co zatem objęła najnowsza seria modyfikacji?
Nadwozie jest takie samo. Nie zmodernizowano ani zderzaków, ani świateł, ani grilla. W gamie pojawiły się za to trzy nowe lakiery: metaliczny spectral blue, matowy spectral blue i matowy cashmere white. Luksusowa odmiana Edition ma stworzony specjalnie dla niej ciemnorubinowy odcień rubellite red.
Poszerzy się również oferta obręczy kół. Trafią do niej także 20-calowe 10-ramienne koła i 21-calowe 5-ramienne.
Do zmodernizowanego Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupe można dokupić też pakiet Night Package II. Składają się na niego np. listwy grilla z ciemnego chromu, czarne napisy za przednimi kołami i z tyłu oraz czarne tylne logo.
Nowością jest ponadto odmiana Edition o luksusowym charakterze. Wyróżniają ją np. ciemnorubinowy lakier rubellite red, akcenty z błyszczącego chromu i błyszczące chromowane 21-calowe obręcze kół oraz szara skórzana tapicerka i szare drewniane okładziny z wyeksponowanymi porami.
Do pozostałych wersji Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupe też będzie można zamówić nowe wzory skórzanych tapicerek. Wśród nich znalazły się np. szara z żółtymi szwami czy brązowo-czarna. Deska rozdzielcza i wewnętrzne panele drzwi mogą zostać wykończone nowymi okładzinami z szarego drewna. Auto będzie dostępne także z innymi kierownicami.
Kluczową zmianą konstrukcyjną jest nowe aktywne pneumatyczne zawieszenie, które zapewnia jeszcze wyższy komfort i precyzję prowadzenia. Siła tłumienia jest dostosowywana do warunków jazdy w przeciągu kilku tysięcznych części sekundy.
Zmodernizowany Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe będzie oferowany początkowo z dwoma 6-cylindrowymi 3-litrowymi rzędowymi silnikami o mocy 367 i 435 KM do wyboru. Oba mają zarówno turbosprężarkę, jak i elektrycznie napędzany kompresor. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 500 i 520 Nm. W obu przypadkach jest on rozwijany już przy 1800 obr./min, przy czym rozruszniko-alternator potrafi dostarczyć dodatkowe 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 5,0 i 4,5 s.
Zmodernizowany Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe ma się pojawić na rynku w sierpniu 2021 r.