Pojemnej Maździe 5 niczego nie brakuje, jednak nie wytrzymała rynkowej konkurencji. Rywale są tańsi w zakupie i serwisowaniu.
Opisywany model należy do najszerszych w swoim segmencie. Dostęp do wnętrza ułatwiają duże, przesuwne drzwi boczne drugiego rzędu. System aranżacji foteli nie pozostawia nic do życzenia. Przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan karoserii i pod kątem korozji. Nowy lakier na błotnikach lub progach zwykle świadczy o zaprawkach i nie jest śladem napraw powypadkowych.
Jedyny dostępny silnik wysokoprężny to 1.6 MZ-CD, czyli tak naprawdę konstrukcja Peugeota znana lepiej pod nazwą 1.6 HDi. Minusy tej konstrukcji to podatność na wycieki oleju i seryjnie zamontowany filtr cząstek stałych. Plusy – niskie zużycie paliwa i bez porównania niższe koszty serwisowania niż oryginalnych diesli Mazdy. Mimo tego większość miłośników marki wybiera jednostki benzynowe, bo są wzorem niezawodności. Hit to silnik 1.8 MZR. 2.0 MZR też jest niezły, ale ma już bezpośredni wtrysk.
Samochód nie jest przesadnie awaryjny, a wersje benzynowe są wręcz wzorem w segmencie.
Bieżąca obsługa serwisowa nie jest droga. Niestety – nie wszystkie części występują jako zamienniki. Oryginały są drogie.
Podaż opisywanej generacji jest znacznie niższa od poprzedniej. 3/4 ofert dotyczy odmian benzynowych.
19 000 zł – Najtaniej można kupić diesla – nic dziwnego – miłośnicy marki preferują odmiany benzynowe.
33 000 zł – Jeśli koniecznie Mazda 5 to najlepiej w wersji benzynowej bez LPG. Optymalny budżet: ok. 30 tys. zł
60 000 zł – Górna granica cen używanych Mazd 5 to ok. 40 tys. zł. Za 50 i 60 tys. zł trafiają się pojedyncze sztuki.
SILNIK | 1.8 MZR | 2.0 MZR DISI | 1.6 MZ-CD |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm³ | 1999 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 116 KM | 150 KM | 115 KM |
Maks. moment obr. | 165 Nm | 191 Nm | 270 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,8 s | 11,2 s | 13,7 s |
Prędkość maks. | 182 km/h | 194 km/h | 180 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,2 l/100 km | 6,9 l/100 km | 5,2 l/100 km |
2010 - debiutuje Mazda 5 II
2011 - wersja 2.0 z automatyczną skrzynią
2013 - drobna modernizacja (m.in. nowe tapicerki i lakiery oraz kierunkowskazy obudowanych lusterek)
2015 - wycofanie z Europy
2016 - zakończenie produkcji
+ Przestronne i funkcjonalne wnętrze.
+ Przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia, które ułatwiają wsiadanie.
+ Udane silniki benzynowe i niezły diesel
- Ograniczona podaż używanych aut.
- Wysokie ceny ofertowe.
- Mniej wygodne środkowe miejsce w drugim rzędzie foteli.
Polecamy odmianę benzynową 1.8. Niezłą alternatywą może być zadbany diesel z historią serwisową.
Auta z widocznymi ogniskami korozji. Podwozie może wyglądać dużo gorzej niż nadwozie.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 16/24 pkt